Nyugat-Európában már beletapostak a gázba

A nyugat-európai újautó-eladások már második hónapja emelkedést mutatnak, köszönhetően a kormányzati roncsautó programok jótékony hatásának. A múlt hónapban 5 százalékkal nőtt az értékesítés az egy évvel korábbi szinthez képest, igazolva, hogy az autónkénti több ezer eurós kormányzati támogatás ellensúlyozni tudja a világválság negatív hatásait. A Német Autóipari Szövetség (VDA) adatai szerint júliusban nyugaton 1,22 millió személygépkocsi talált gazdára.

Németországban a kisautók forgalma pörgött fel

A VDA ugyanakkor megállapítja, hogy a kelet-európai piacon óriási volt a visszaesés. Az Európai Unióhoz csatlakozott egykori szocialista országokban 21 százalékos csökkenést tapasztaltak az egy évvel korábbi forgalomhoz képest. A kontinens egészét tekintve már pozitív a kép, júniusban megállt az újautó-eladások 14 hónapon át tartó lejtmenete, s végre 2,4 százalékos éves szintű bővüléssel zárt az iparág.

Országos bontásban a németek vezetnek, vagy inkább repesztenek, hiszen júliusban 30 százalékkal több autót adtak el, mint egy évvel korábban. Európa meghatározó piacai közül Olaszországban hat, Franciaországban három, míg Nagy-Britanniában két százalékkal nőttek az eladások. Kérdés, mi lesz ősztől, a német parlamenti választások után és az autócsere-program lezárultával. Ha a németek teljesítményét nem vennénk figyelembe, akkor a júliusi nyugat-európai eladási statisztika két százalékos visszaeséséről tanúskodna - jegyzi meg a VDA közleménye. 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.