Nemzetközi tenderrel csökkentenék a menetjegyek árát
– A célunk az, hogy versenyhelyzetet teremtsünk, csökkentsük a menetjegyek árát, ezáltal a jelenlegi állami hozzájárulás mértékét is, egyúttal pedig növeljük a szolgáltatások színvonalát – közölte Martin Kóna. A közlekedési tárca szóvivője szerint a tender iránt máris nagy az érdeklődés.
Jelenleg Szlovákia fővárosából naponta négy gyorsvonat indul Besztercebányára, ugyanennyi Zólyomba és vissza. A pályázat győztese a tervek szerint december közepétől működtetheti ezeket a járatokat, amelyeknek a számát pénteken és vasárnap akár növelheti is.
A Hospodárske noviny gazdasági napilap úgy tudja, hogy két cseh magántársaság, a RegioJet és a Leo Express, valamint az állami Cseh Vasutak (CD) és a német Arriva érdeklődik. Ringbe száll a jelenlegi üzemeltető, a Szlovák Vasút Társaság (ZSSK) is.
A RegioJet három éve egyre eredményesebben üzemelteti a Révkomárom és Pozsony közötti vasúti járatokat. 2011-ben 775 ezer utasa volt ezen a vonalon a szlovák állami vasúti társaságnak (ZSSK). 2013-ban a számuk 34 százalékkal nőtt, tavaly pedig már 2 millióan vették igénybe a személyvonatokat.
Decembertől a cseh cég naponta négy IC gyorsvonatpárt indított Pozsonyból Kassára, illetve vissza. Egyet pedig a kelet-szlovákiai megyeszékhelyről Poprádon, Zsolnán és Ostraván keresztül Prágába. Az egyre élesebb árverseny eredményeként azóta húsz százalékkal olcsóbbak a menetjegyek ezeken a vonalakon.
Korábban a Pozsony és Kassa között közlekedő IC gyorsvonatokra a Szlovák Vasút Társaság 20, illetve 24 eurót kért egy felnőtt menetjegyért, a RegioJetnél ugyanez internetes elővétellel a másodosztály hétköznapokon 9, pénteken és vasárnap 13,30 euróba került. Idén a ZSSK is mérsékelte az árait, és különböző kedvezményeket, továbbá hűségprogramot vezetett be.