Spórolással nyomul a Konica Minolta
A cég budapesti vezetői posztját az ukrán képviselet irányítására felcserélő Roman Tihelka szerint 2010-ben 20 százalékkal nőtt az értékesítés, ami 4,8 milliárdos bevételt jelentett. Az idei cél a hatmilliárdos forgalom.
A válság idején a Konica Minolta azért tudta növelni az eladásait, mert a költségcsökkentésben érdekelt vállalat számára olyan eszközöket és megoldásokat nyújtott, amelyek egy közepes társaság esetében akár több tízmillió forintos megtakarítást hoztak éves szinten a nyomtatásban. Václav la Rosé Kovarik, a társaság új ügyvezetője szerint ha például minden munkatárs csak a saját kártyájával készíthet nyomatot, akár 35 százalékos megtakarítást is el lehet érni.(Ilyen méretű csökkenésre hazai példa az Allianz.)
A Konica Minolta a fekete-fehér nyomtatók hazai piacán 34 százalékkal részesedik, míg a színes nyomtatók terén 32 százalékos arányt mutathat fel – mindkettővel piacvezető. A magyar munkatársak elismerését jelenti, hogy a szerbiai bázist – ez a piac a magyarnak mindössze negyede - a jövőben Székely Dániel irányítja.