Nyert a recesszión az easyJet

Az egyik legnagyobb európai diszkont légitársaság, az easyJet 10,5 százalékos bevétel növekedést ért el a tavalyi utolsó naptári negyedévben, folyó pénzügyi éve első negyedévében, és egyúttal megemelte idei éves bevétel előrejelzését is.

Az egyik legnagyobb európai diszkont légitársaság, az easyJet 10,5 százalékos bevétel növekedést ért el a tavalyi Értékesítési árbevétele a 2008 október-decemberi periódusban 607,5 millió font-sterlingre emelkedett az előző év azonos periódusához képest. A negyedév folyamán a társaság 11 millió utast szállított, 9,1 százalékkal többet mint egy évvel korábban.

Az egy ülőhelyre eső bevétel 4,2 százalékkal 47,50 fontra, a járatkihasználtság mutatója 2,4 százalékponttal 85,8 százalékra emelkedett. Az egy férőhelyre eső üzemi eredmény az árfolyam ingadozásoktól és az üzemanyag ár változásoktól megtisztítva nagyjából változatlan maradt.

A járatok férőhely kapacitása 6 százalékkal emelkedett a negyedév folyamán. A társaság olyan viszonylatokra összpontosította járatainak kapacitás növelését, amelyektől a leggyorsabb gazdasági fellendülésre számított. Milánó, Párizs és Madrid bázisú járatainak kapacitása 14 százalék körüli mértékben emelkedett. Éves kapacitás növekedéstét 10 százalék körülire becsüli.

Az easyJet a nemzeti légitársaságokról a gazdasági recesszió hatásainak köszönhetően "átszálló" utasoknak tulajdonítja forgalom- és eredmény növekedését. Az easyJet emellett megvásárolta a recesszió miatt járataik számát szűkítő légitársaságok által szabadon hagyott repülőtéri járatkezelési időpontokat (slot) is.

A légitársaság 80-95 font-sterling körüli első féléves veszteségre számít, ami jelentős javulást jelent majd az előző évihez képest. A tavalyi első félévet 116,5 millió font veszteséggel zárta.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.