Nyert a recesszión az easyJet
Az egyik legnagyobb európai diszkont légitársaság, az easyJet 10,5 százalékos bevétel növekedést ért el a tavalyi Értékesítési árbevétele a 2008 október-decemberi periódusban 607,5 millió font-sterlingre emelkedett az előző év azonos periódusához képest. A negyedév folyamán a társaság 11 millió utast szállított, 9,1 százalékkal többet mint egy évvel korábban.
Az egy ülőhelyre eső bevétel 4,2 százalékkal 47,50 fontra, a járatkihasználtság mutatója 2,4 százalékponttal 85,8 százalékra emelkedett. Az egy férőhelyre eső üzemi eredmény az árfolyam ingadozásoktól és az üzemanyag ár változásoktól megtisztítva nagyjából változatlan maradt.
A járatok férőhely kapacitása 6 százalékkal emelkedett a negyedév folyamán. A társaság olyan viszonylatokra összpontosította járatainak kapacitás növelését, amelyektől a leggyorsabb gazdasági fellendülésre számított. Milánó, Párizs és Madrid bázisú járatainak kapacitása 14 százalék körüli mértékben emelkedett. Éves kapacitás növekedéstét 10 százalék körülire becsüli.
Az easyJet a nemzeti légitársaságokról a gazdasági recesszió hatásainak köszönhetően "átszálló" utasoknak tulajdonítja forgalom- és eredmény növekedését. Az easyJet emellett megvásárolta a recesszió miatt járataik számát szűkítő légitársaságok által szabadon hagyott repülőtéri járatkezelési időpontokat (slot) is.
A légitársaság 80-95 font-sterling körüli első féléves veszteségre számít, ami jelentős javulást jelent majd az előző évihez képest. A tavalyi első félévet 116,5 millió font veszteséggel zárta.