Nyerő szériában a Mercedes

Globálisan, magyarországi gyártásban, valamint értékesítésben egyaránt kiugró eredményeket ért el a Daimler konszern és kecskeméti leányvállalata, a Mercedes Manufacturing Hungary. Az idei célokról csupán annyit árultak el, hogy a győri Audit maguk mögé utasítják.

Eddigi legjobb évét zárta a Mercedes Manufacturing Hungary, mely 2014-ben 150 ezer autót gyártott, 41 ezerrel többet az előző évinél. Eközben nettó árbevétele 2,1 milliárd euróról 2,8 milliárd euróra, dolgozói létszáma 3200-ról négyezerre nőtt – az eredményekről Thomas Geier gyárigazgató számolt be tegnap Kecskeméten. Viszonyításképpen: a kecskeméti gyáregységben állítják elő a magyar GDP több mint 2,5 százalékát.

A magyarországi modellek keresettek, sikerszériájuk a legújabb, január óta gyártott Shooting Brakekel folytatódott. A sportos kombi néhány hónap alatt meghódította a piacot, magas rendelésállománya hosszabb távon is garantálja a kecskeméti Mercedes-gyár kapacitásainak lekötését. Kecskeméten eddig háromszázezernél több autó készült, ami azt jelenti, hogy a magyarországi gyár meghatározó szerephez jutott a márka kompakt szegmensében.

A Kecskeméten eddig gyártott százezer CLA modellből 27 ezer az Egyesült Államokba került
A Kecskeméten eddig gyártott százezer CLA modellből 27 ezer az Egyesült Államokba került
Reviczky Zsolt

A 2009. októberi alapkőletétel óta a Daimler egymilliárd eurót ruházott be Kecskeméten, ahol három éve avatták a konszern Németországon kívüli, első európai Mercedes-Benz-gyárát: itt folyik a B osztály és CLA mellett a CLA Shooting Brake sorozatgyártása. Újságírói kérdésre Thomas Geier csak annyit árult el az idei tervekről és darabszámokról, hogy több lesz, mint a győri Audié.

Azt azért nem nehéz megjósolni, hogy megint legalább két számjegyű növekedés várható és a kecskeméti autógyár kapacitása némi beruházással megduplázható, ez azonban már nemcsak a Daimlertől és a piactól függ. Tovább erősítik viszont a tervezők és a gyártók együttműködését. A kecskeméti autókhoz jelenleg száz Magyarországon dolgozó cég szállít be alkatrészeket, közülük 27 hazai tulajdonú. A tavaly bevezetett három műszak és harmadik modell nagyban hozzájárult a 33 százalékkal bővülő bevételhez. Ekkehardt Philipp pénzügyi vezető elmondta, hogy a cég 2,8 milliárd euróra nőtt árbevételéből ötmillió eurót utalt át Kecskemét városának. A 2014-es év eredményei után 531 milliárd forintnyi adót, 11 milliárd forint társasági adót fizettek meg.

Értékesítési fronton is javítottak, idehaza a Mercedes-Benz Hungária a válság utáni legjobb évét zárta. Ingo Fröhlich ügyvezető igazgató 1884 személygépkocsi eladásáról számolt be, ez 18,7 százalékos növekedés 2013-hoz képest. Minden negyedik eladott, összesen 464 darab Kecskeméten készült B és CLA modell volt. Jelentősen nőtt a haszonjármű-értékesítés is: kisteherautóból tavaly 13,7 százalékkal több, 532 kelt el. Idén is két számjegyű növekedést terveznek. Ebben segít, hogy Budapest idén 132 Mercedes típusú autóbuszt vásárol, hogy ezzel is jelentősen javítsa a fővárosi tömegközlekedést.

Gyorsult a tempó

Globálisan a Mercedes volt a leggyorsabban növekvő prémiummárka 2014-ben. A 280 ezer embert foglalkoztató Daimler konszern tavalyi 2,5 millió gyártott autója történelmi rekord. Ezen belül az 1,72 millió személygépkocsi tízszázalékos növekedést jelent. A német cégcsoport éves forgalma 130 milliárd euró volt, ebből tavaly 5,7 milliárd eurót, 2015-re 15 milliárd eurót szántak fejlesztésre.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.