Nyerhet is a válságon a magyar reklámpiac

A tévéknek jól jöhet, a rádiókat azonban még mélyebbre ránthatja a gazdasági válság. Nagyvállalati vezetők szerint marketingkiadásaik nem csökkennek, ám összetételük átalakulhat.

Várhatóan nem lesz jelentős hatással a gazdasági válság a magyar reklámpiacra  - jelentették ki egybehangzóan marketingszakemberek a II. Mfor marketing konferencián csütörtökön.


A résztvevők úgy vélekedtek: a pénzügyi-gazdasági válságot a média és a gazdasági  szereplők duzzasztották fel, a reklámpiacon nem érezhetőek jelentős visszaesések az árbevételekben, csupán a növekedés lassulását tapasztalták.


Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója kijelentette: a televíziók nyertesen is kikerülhetnek a válságból. A szakember annak ellenére volt optimista, hogy a csatorna a 2007-es hasonló időszakban megkötött 15-20 százalékos arány helyett 2008. december 4-ig jövő évi szerződéseinek csupán 8-10 százalékát tudta megkötni.


- A válság legnagyobb áldozata az a rádiópiac lehet, amely már az elmúlt öt évben is jelentős problémákkal küszködött - véli Kádár Tamás, az Est Média Group Kft. ügyvezető igazgatója. A jelenlegi médiatörvény már idejétmúlt, nem teszi lehetővé a rádiók eredményesebb működtetését. Az ágazat már a gazdasági válság előtt is nehéz helyzetben volt, és strukturális reformok nélkül tovább fog zsugorodni, egyre középszerűbb műsorokat sugározva - vélekedett Kádár.


A magyar nagyvállalatok marketingvezető szerint társaságaik marketingkiadása nem csökken, struktúrája azonban jelentősen átalakulhat. Várhatóan kevesebb lesz a piacra újonnan bevezetett termék; a hirdetők már meglévő termékeik eladásainak megtartására törekednek majd.

A hirdetők közül csupán az ingatlanpiac szereplői vélték úgy: jelentősen csökkenteniük kell a reklámra fordított kiadásaikat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.