Nyerhet is a válságon a magyar reklámpiac
Várhatóan nem lesz jelentős hatással a gazdasági válság a magyar reklámpiacra - jelentették ki egybehangzóan marketingszakemberek a II. Mfor marketing konferencián csütörtökön.
A résztvevők úgy vélekedtek: a pénzügyi-gazdasági válságot a média és a gazdasági szereplők duzzasztották fel, a reklámpiacon nem érezhetőek jelentős visszaesések az árbevételekben, csupán a növekedés lassulását tapasztalták.
Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója kijelentette: a televíziók nyertesen is kikerülhetnek a válságból. A szakember annak ellenére volt optimista, hogy a csatorna a 2007-es hasonló időszakban megkötött 15-20 százalékos arány helyett 2008. december 4-ig jövő évi szerződéseinek csupán 8-10 százalékát tudta megkötni.
- A válság legnagyobb áldozata az a rádiópiac lehet, amely már az elmúlt öt évben is jelentős problémákkal küszködött - véli Kádár Tamás, az Est Média Group Kft. ügyvezető igazgatója. A jelenlegi médiatörvény már idejétmúlt, nem teszi lehetővé a rádiók eredményesebb működtetését. Az ágazat már a gazdasági válság előtt is nehéz helyzetben volt, és strukturális reformok nélkül tovább fog zsugorodni, egyre középszerűbb műsorokat sugározva - vélekedett Kádár.
A magyar nagyvállalatok marketingvezető szerint társaságaik marketingkiadása nem csökken, struktúrája azonban jelentősen átalakulhat. Várhatóan kevesebb lesz a piacra újonnan bevezetett termék; a hirdetők már meglévő termékeik eladásainak megtartására törekednek majd.
A hirdetők közül csupán az ingatlanpiac szereplői vélték úgy: jelentősen csökkenteniük kell a reklámra fordított kiadásaikat.