Nyereséges a vasút! Na nem itthon, Ausztriában

Több veszteséges évet követően várhatón mintegy hatvanmillió euró nyereséggel zárja az idei évet az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB).

Erről Christian Kern, ÖBB-vezérigazgató beszélt Bécsben újságíróknak. Kitért arra is, hogy kedvezőek a tapasztalataik a MÁV-val való együttműködésben.

Az első félévben 79 millió euró többletet ért el a konszern, a várhatóan nehéz negyedik negyedév után az év végére 60 millió euró lehet az eredmény – mondta el Kern a gazdasági újságírók klubjában. Az eredmény több mint felét a személyszállítási üzletág termeli.

A teherszállítási üzletág, a Rail Cargo Austria átszervezését tovább folytatják, ennek során további leépítésekre is sor kerülhet. Az ÖBB vizsgálja azt is, hogy milyen, nyereséget nem termelő érdekeltségektől válhat meg, másrészről infrastrukturális beruházásokkal igyekszik javítani versenyképességét.

"Nem dőlhetünk hátra" – hangsúlyozta Kern. Kifejtette: az ÖBB célja a jó gazdálkodási adatok mellett egyben piaci helyzetének megőrzése.

Kern elmondta, javulnak az üzemi eredmények az RCA magyar leányvállalatánál is, nemcsak az árfolyamhelyzetnek, de nagyrészt az operatív intézkedéseknek köszönhetően. Ez nem lett volna lehetséges – tette hozzá –, ha nem lenne intenzív együttműködés az ÖBB és a MÁV között. "Úgy érezzük, jól fogadtak minket" – mondta.

A jelenlegi együttműködés keretében az RCA használja a MÁV mozdonyait, közös vállalatot hoztak létre karbantartásra, és információkat cserélnek a vasúti infrastruktúráról.

Kern közölte, az együttműködés kibővítése is felmerült. Konkrét tervek egyelőre nincsenek ezen a téren – tette hozzá.

Az ÖBB további lehetőségeket lát a közép- és délkelet-európai térségben a csökkenő ipari termelés és "problematikus" konjunkturális helyzet ellenére. A vállalat arra számít, hogy a konszolidációt követően a vasút a nyertesek közé számít majd – mondta el a vállalatvezető. "Próbáljuk pozicionálni magukat a piacon, hogy amikor végül elérünk az alagút végére, a legerősebbek közé számítsunk Európában" – fogalmazott Kern. "Magyar leányvállalatunkkal együtt valószínűleg a stabil szereplők közé tartozunk" – jelentette ki.

A Rail Cargo Hungaria (RCH) az előző években végrehajtott jelentős méretcsökkentés után "ésszerű" méretet ért el, amivel most elégedett az anyavállalat – fogalmazott Kern. A következő hónapokban az RCA-hoz hasonlóan megvizsgálják az RCH helyzetét is, ám jelenleg nincsenek konkrét tervek további változtatásokra.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.