Nyári menetrend: Bagolyvonat rendőrrel

Vakációra vált a MÁV: szombattól a nyári menetrend szerint közlekednek a vonatok. A vasút az augusztus 25-ig tartó időszakban csökkenő menetidőt, több vonatot ígér. a Balaton felé

A MÁV közlése szerint a Tárnok és Székesfehérvár közti pályaszakasz felújításának köszönhetően már nagyobb sebességgel közlekedhetnek a vonatok a Balaton felé, így az eddigi évekhez képest csökkentek a menetidők. A fővárosból például Balatonfüredre a leggyorsabb eljutás mintegy húsz perccel rövidült, a déli partra pedig tizenöt perccel csökkent a gyorsvonatok menetideje.

Idén nyáron a legjelentősebb változásra a MÁV szerint a Balaton északi partjára közlekedő vonatok új menetrendjében tapasztalják majd az utazók. Ebbe az irányba Budapestről 19 közvetlen vonat biztosítja az eljutást. A Budapest-Székesfehérvár-Balatonfüred-Tapolca vasútvonalon beharangozott jelentős kínálatbővítést lényege, hogy a MÁV-Start bevezeti a főváros környékén már bevált, zónázó rendszert, mivel a nyári, tóparti, jelentős utasforgalom hasonlít az elővárosira. A vasútvonalon a zónahatár Balatonfüred lett. A vonalon háromféle új vonattípus közlekedik, amelyek a könnyebb beazonosítás érdekében nevet is kaptak.

Kék Hullám név alatt Budapest és Tapolca között kétóránként közlekedik sebesvonat, amely a leggyorsabb vasúti eljutási lehetőséget biztosítja a Balaton északi partjára. Tekergő néven Budapest és Tapolca között jár gyorsvonat, amely a kerékpárosok igényeit is figyelembe véve, több mint harminc kerékpár szállítására kialakított kocsival közlekedik. Katica név alatt a főváros és Balatonfüred között kétórás ütemben indítanak sebesvonatot, amely Székesfehérvártól Balatonfüredig minden állomáson és megállóhelyen megáll.

A Balaton partjára kétóránként indulnak a főváros felől a gyorsvonatok, amelyek egy-egy légkondicionált InterCity-kocsival és nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsival közlekednek. Emellett naponta több közvetlen sebesvonat is az utazók rendelkezésére áll, ezek a tóparton minden állomáson és megállóhelyen megállnak, így közvetlen eljutást biztosítanak valamennyi üdülőterületre.

Lesznek expressz szerelvények is. Az Ezüstpart Expressz Miskolc és Balatonszentgyörgy között közlekedik majd. A vonat ötvenkét férőhelyes, nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsit is továbbít. Az Aranyhíd Expressz Szeged és Fonyód között jár, és közvetlen eljutást biztosít Szegedről, Kecskemétről, Kiskunfélegyházáról és Ceglédről a Balatonhoz. A vonat első osztályú kocsikkal közlekedik, amelyek másodosztályú jeggyel igénybe vehetők, ezen felül kerékpár szállítására alkalmas kocsit is továbbít.

Egy új vonatpárral jelentősen javul Győr és az Északnyugat-Dunántúl összeköttetése a Balaton déli partjával, Győr és Siófok között biztosítva a közvetlen vasúti utazást. A vonat a Balatonnál mindenütt, a Székesfehérvár-Komárom vonalon a nagyobb településeken áll meg.

A Balatonnak van északi partja is, és ezt a MÁV-nál is észrevették. Ide vasutasul átlós vonat néven emlegetett szerelvényekkel lehet eljutni mind a déli, mind az északkeleti, mind pedig a nyugati országrészből: például Szombathelyről, Miskolcról, Záhonyból, Nyíregyházáról, Debrecenből, Szolnokról, Pécsről és Szegedről is.

Újra közlekednek a Bagolyvonatok csütörtök, péntek és szombat éjszakánként: egy pár a Déli pályaudvar és Keszthely, míg további egy pár a Déli pályaudvar és Fonyód között, Budapestről késő éjszaka, a Balatonról pedig a hajnali órákban indulva. A Bagolyvonatokon az utasok védelme, és a vagyonbiztonság érdekében vasútőrök is utaznak, továbbá esetenként a vasútőrökön kívül rendőri járőrszolgálat is lesz a vonatokon, mint ahogy a nagyobb vasútállomásokon is. A többi balatoni járaton is megerősíti a vasúttársaság a biztonsági szolgálatot, erre a fesztiválok idején is lehet számítani.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.