Növelte nyereségét az Unilever

Többek között a közép-kelet európai eladásoknak köszönhetően is növelte nyereségét az élelmiszer- és fogyasztásicikkgyártó Unilever.

A Magyarországon is érdekeltséggel rendelkező brit-holland Unilever 39 százalékkal növelte nyereségét az idei második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Adózott eredménye 1,15 milliárd euró lett, a tavaly második negyedévi 833 millió euró után.

A világ harmadik legjelentősebb élelmiszer- és fogyasztásicikk-gyártójának bevétele 12,4 százalékkal 11,75 milliárd euróra nőtt a negyedévben. A Thomson Reuters elemzői 1 milliárd eurós adózott eredményt és 10,22 milliárd eurós bevételt vártak.

Akárcsak az első negyedévben, az Unilever most is a felzárkózó régiókban, Ázsiában, Afrikában, és a közép- illetve kelet-európai térségben teljesített a legjobban. Teljesítménye ezekben a térségekben ellensúlyozni tudta a fejlett piaci lanyha üzletmenetet.

A profit növekedését segítették a tavalyinál alacsonyabb nyersanyagárak, a működési költségek visszafogása, valamint az, hogy nagyobb hangsúlyt fordítottak a reklámozásra.

Az Unilever az év további részében a piaci környezet romlásával számol. A második félévben emelkedésnek indulhatnak a nyersanyagárak, a gazdasági növekedés azonban lassú lesz, a piaci verseny pedig egyre intenzívebb, különösen Európában és Észak-Amerikában - áll a társaság jelentésében.

Az Unilever mintegy 150 országban van jelen. Honi leányvállalata 1991-ben jön létre. A társaság nálunk három gyárat üzemeltet, és összesen 970 főt foglalkoztat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.