Növelte nyereségét az Unilever
A Magyarországon is érdekeltséggel rendelkező brit-holland Unilever 39 százalékkal növelte nyereségét az idei második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Adózott eredménye 1,15 milliárd euró lett, a tavaly második negyedévi 833 millió euró után.
A világ harmadik legjelentősebb élelmiszer- és fogyasztásicikk-gyártójának bevétele 12,4 százalékkal 11,75 milliárd euróra nőtt a negyedévben. A Thomson Reuters elemzői 1 milliárd eurós adózott eredményt és 10,22 milliárd eurós bevételt vártak.
Akárcsak az első negyedévben, az Unilever most is a felzárkózó régiókban, Ázsiában, Afrikában, és a közép- illetve kelet-európai térségben teljesített a legjobban. Teljesítménye ezekben a térségekben ellensúlyozni tudta a fejlett piaci lanyha üzletmenetet.
A profit növekedését segítették a tavalyinál alacsonyabb nyersanyagárak, a működési költségek visszafogása, valamint az, hogy nagyobb hangsúlyt fordítottak a reklámozásra.
Az Unilever az év további részében a piaci környezet romlásával számol. A második félévben emelkedésnek indulhatnak a nyersanyagárak, a gazdasági növekedés azonban lassú lesz, a piaci verseny pedig egyre intenzívebb, különösen Európában és Észak-Amerikában - áll a társaság jelentésében.
Az Unilever mintegy 150 országban van jelen. Honi leányvállalata 1991-ben jön létre. A társaság nálunk három gyárat üzemeltet, és összesen 970 főt foglalkoztat.