Nőtt a hazai sörfogyasztás
Tovább bővült tavaly a magyar sörpiac a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint, 2012-ben Magyarországon a négy legnagyobb gyártó cég által értékesített sör mennyisége 1,26 százalékkal haladta meg az előző évit - közölte Csíkné Kovács Klára, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Az elnök az MTI-nek elmondta: a szövetség három tagvállalata - a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak és a Heineken -, valamint a Pécsi Sörfőzde, azaz a négy legnagyobb magyar gyártó összesen 6,3 millió hektoliter sört értékesített. Ezek a cégek a magyar piac több mint 95 százalékát képviselik.
Az elnök szerint várhatóan az értékesítés az idén tovább nő, azonban megjegyezte, hogy az időjárás és más tényezők is befolyásolják a sörfogyasztást.
Csíkné Kovács Klára elmondta, hogy a sörgyártók a múlt évben összesen több mint 65 milliárd forint adót fizettek be az államkasszába. A szövetség adatai szerint a teljes adóbefizetés 55 százalékát - mintegy 35 milliárd forintot - a jövedéki adó tette ki. Emellett a költségvetésbe befizetett összes adó 32 százaléka volt az áfa.
A sörgyártók továbbá tavaly több mint 200 millió forintot fordítottak az alumínium italosdobozok gyűjtésére alkalmas automaták megvételére és elhelyezésére országszerte. E berendezésekből most 180 működik az országban.
Az elnök emlékeztetett: közvetlenül a gyártóknál tavaly 1616 ember dolgozott - 5 százalékkal kevesebb az előző évinél -, közvetve pedig a sörgyártás mintegy 25 ezer munkahelyet biztosít a magyar gazdaságban.