Nielsen: jobban keresik a hazai vásárlók a felelős cégek termékeit
Egyre több magyar fogyasztó hajlandó többet fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha tudja, hogy az érintett vállalat saját programja keretében közvetlenül támogat társadalmi célokat - derült ki a Nielsen kutatásából.
Száz magyar vásárlóból átlagban negyvenhárman készek magasabb áron is vásárolni terméket, ha tudnak arról, hogy a cég ilyen tevékenységet folytat. A Nielsen leszögezi: két évvel ezelőtt harmincketten nyilatkoztak így.
A felmérés szerint a magyar fogyasztók 31 százaléka vett a megelőző hat hónapban legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy közvetlenül juttat pénzt társadalmi törekvésekre. Ebből a szempontból a magyarok jobban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz, mint az európai átlag, mivel ott mindössze 100-ból harminchat vásárló az, aki fontosnak tartja, hogy a cégeknek legyen közhasznú tevékenysége.
Hasonlóan Európa huszonkilenc vizsgált országában csak a megkérdezettek átlagosan 27 százaléka vásárolt szolgáltatást vagy terméket a kutatás előtti fél év alatt, ha tudott arról, hogy az érintett cég társadalmi felelősségvállalási tevékenységet folytat.
A térségben Ausztriában a legmagasabb - 50 százalék - azoknak a vásárlóknak az aránya, akik hajlandóak többet fizetni egy etikus cég termékeiért. A második legnagyobb arány, 49 százalék a Szlovákoknál volt megfigyelhető, ott a vásárlók 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy többet tud áldozni egy társadalmi felelősségel bíró cég termékére.
A felmért országok 74 százalékában emelkedett azok aránya, akik hajlandók több pénzt kiadni, ha a társadalmi felelősségvállalásban aktív vállalatoktól vesznek valamit. Globálisan pozitív trend egyformán jellemzi a nőket, férfiakat, és valamennyi korcsoportot is.