Nielsen: javult a magyar fogyasztói bizalmi index
Magyarországon a személyes pénzügyi helyzet megítélése a legkedvezőbb. A megkérdezett magyarok 21 százaléka jónak ítéli saját pénzügyeit a következő tizenkét hónapban. Tavaly április-márciusban még csak 13 százalék nyilatkozott így.
Pozitívabb a válaszadók véleménye az országos munkahelyi kilátásokról is. Tavaly ősszel mindössze 4 százalékuk látta jónak a helyzetet a következő tizenkét hónapban, most tavasszal pedig már 9 százalékuk.
Ugyanakkor csak a megkérdezettek 19 százaléka vélekedett úgy, hogy a szükséges árucikkek megvásárlása szempontjából számukra kedvező a helyzet; arányuk 3 százalékponttal kevesebb, mint ősszel.
Globálisan a bizalmi index átlagosan 92 pont, az elmúlt két éven belül idén március-április során volt a legmagasabb. Mindössze 2-7 ponttal marad el a 2005-2007 közötti évek mutatóitól.
Az 54 vizsgált ország közül az index Indiában a legmagasabb, itt 127 pont, Indonéziában 116 pont, míg Norvégiában 115 pont.
Ősszel a magyarországi indexnél Európában még három országban állapított meg a Nielsen alacsonyabb mérőszámot. Most öt esetében kisebb a fogyasztók bizalma: Horvátország 48, Portugália 51, Litvánia 46, Lettország 53, Görögország 57 ponttal szerepel. Az említett országok mutatói globálisan is a legalacsonyabbak.
A Nielsen félévente elvégzett kutatásakor mintegy 30 ezer internet-használó fogyasztót kérdez meg globálisan.