Nielsen: javult a magyar fogyasztói bizalmi index

Az idén március-áprilisban ismét javult a fogyasztói bizalmi index Magyarországon a tavaly szeptember-októberi időszakhoz képest, fél év alatt 58 pontról 61-re - közölte a Nielsen piackutató intézet. A három pontos javulás beleillik a pozitív nemzetközi trendbe - derül ki az 54 országban, köztük Magyarországon készült felmérésből.

Magyarországon a személyes pénzügyi helyzet megítélése a legkedvezőbb. A megkérdezett magyarok 21 százaléka jónak ítéli saját pénzügyeit a következő tizenkét hónapban. Tavaly április-márciusban még csak 13 százalék nyilatkozott így.

Pozitívabb a válaszadók véleménye az országos munkahelyi kilátásokról is. Tavaly ősszel mindössze 4 százalékuk látta jónak a helyzetet a következő tizenkét hónapban, most tavasszal pedig már 9 százalékuk.

Ugyanakkor csak a megkérdezettek 19 százaléka vélekedett úgy, hogy a szükséges árucikkek megvásárlása szempontjából számukra kedvező a helyzet; arányuk 3 százalékponttal kevesebb, mint ősszel.

Globálisan a bizalmi index átlagosan 92 pont, az elmúlt két éven belül idén március-április során volt a legmagasabb. Mindössze 2-7 ponttal marad el a 2005-2007 közötti évek mutatóitól.

Az 54 vizsgált ország közül az index Indiában a legmagasabb, itt 127 pont, Indonéziában 116 pont, míg Norvégiában 115 pont.

Ősszel a magyarországi indexnél Európában még három országban állapított meg a Nielsen alacsonyabb mérőszámot. Most öt esetében kisebb a fogyasztók bizalma: Horvátország 48, Portugália 51, Litvánia 46, Lettország 53, Görögország 57 ponttal szerepel. Az említett országok mutatói globálisan is a legalacsonyabbak.

A Nielsen félévente elvégzett kutatásakor mintegy 30 ezer internet-használó fogyasztót kérdez meg globálisan.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.