Nielsen: értékben és mennyiségben is növekedett a kiskereskedelmi forgalom
Bővült az élelmiszerek bolti értékesítése tavaly december és idén március között az egy évvel korábbihoz képest, a kiskereskedelmi forgalom értékét tekintve 5 százalékkal, a mennyiség alapján 4 százalékkal nőtt - közölte felmérését a Nielsen piackutató cég az MTI-vel pénteken.
A Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória a kiskereskedelemnek mintegy 490 milliárd forint bevételt hozott ebben a négy hónapos időszakban. A legnagyobb forgalmú tíz kategóriában az értéket nézve átlag felett bővült az eladás sörből, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből.
Mennyiség szempontjából a top tíz kategóriában átlag felett emelkedett a forgalom a húskészítményeknél, a söröknél, a sajtoknál, a szénsavas üdítőitaloknál és a gyümölcsleveknél. Regionálisan átlag felett, 6-6 százalékkal emelkedett az értékben mért forgalom a Dunától keletre és a délnyugati megyékben a vizsgált időszakban. Átlag alatti, 4-4 százalékos növekedést regisztráltak a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrum mellett északnyugaton.
Az adatok szerint a piaci koncentráció folytatódik: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek az értékben mért forgalomból már 67 százalékkal részesedtek, míg egy évvel korábban ugyanebben az időszakban 66 százalékkal. A hagyományos, 200 négyzetméteres és az ennél kisebb boltok értékben mért piaci részesedése 25 százalék volt a vizsgált négy hónapban, egy százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban.