Netezésben jobban teljesítünk

Nemcsak a tévénézésben teljesítünk jobban. A magyarok élenjárnak a net használatában is, például minden negyedik ember ébredés után azonnal kapcsolódik.
Utazáshoz és közlekedéshez sűrűn használjuk a Google Maps szolgáltatásait.  Kurucz Árpád / Népszabadság

Régiós szinten a magyarok élenjárnak abban, ahogy a net segítségével teszik életüket kényelmesebbé, egyszerűbbé. Okostelefonról, tabletről és számítógépről egyaránt csatlakozunk a netre - derül ki egy a Google megbízására készített friss kutatásból. A kutatást a Google megbízására az IIBR készítette 2014 márciusában: 5 országot vizsgáltak: Magyarországot, Csehországot, Szlovákiát, Romániát és Lengyelországot, minden országban 1000 fős, a 15 évnél idősebb internetezőkre nézve reprezentatív mintán.

A magyar emberek a neten keresnek recepteket, terveznek utazást, s a közlekedésben is segítségül hívjuk az internetet. Az esti film kiválasztásához pedig a YouTube-ot hívják segítségül. Magyarországon minden negyedik internetező első dolga ébredés után, hogy csatlakozzon, és minden harmadik nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életét internet nélkül.

A magyarok negyede azonnal netezik, amint kikelt az ágyból.  Kurucz Árpád / Népszabadság

A környékbeli országokkal - Csehországgal, Szlovákiával, Romániával és Lengyelországgal - összehasonlítva Magyarországon a legnagyobb az internetpenetráció, 62 százalék napi rendszerességgel használja a hálót. Hatvanhárom százalékuk rendszeresen csatlakozik mobil eszközről, okostelefonról, vagy épp tabletről.

Ma már nem a munkahely-, vagy az iskola az elsődleges netforrás, mint korábban: a magyarországi internetezők 98 százaléka otthonról is használja az internetet. Komoly kritika a tévécsatornák felé, hogy a megkérdezettek csaknem harmada, 32 százaléka még tévénézés közben is netezik: szórakoztató videókat keres a YouTube-on, vagy zenét hallgat, chatel, vagy a közösségi hálózatokat használja.

A Google legújabb szolgáltatásaival már a tévén is megjeleníthetők a netes tartalmak.  Kurucz Árpád / Népszabadság

A YouTube elképesztően népszerű idehaza, sok háztartásban már átvette a tévé szerepét. Erre bizonyíték, hogy a minap a UPC pont azt mutatta be, miként varázsolják a digitális kábeltévé szolgáltatásba a YouTube-ot. A hazai YouTube felhasználók háromnegyede egyébként itt néz filmelőzeteseket, 66 százalékuk az oktatóvideókat keresi, egyharmaduk pedig még sütni-főzni is YouTube videók alapján tanul. Nem csak videókat keresnek a magyar internetezők, több, mint felük zenehallgatásra, rádiózásra is használja az internetet.

Egyharmaduk az interneten bonyolított videohívások segítségével tartja a kapcsolatot ismerőseivel. Az internetezők 77 százaléka nyilatkozott úgy, hogy információkeresésre is használja a netet. Őket már magyarul is segíti a keresett kifejezéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat összefoglaló, a Google kereső jobb oldalán megjelenő panel.

A felhasználók kétharmada a Google térképet hívja segítségül, amikor utazik, legyen szó a mindennapi közlekedésről, vagy épp utazásról. Utazás közben a nyelvi akadályok leküzdésére kedvelt társuknak bizonyult a Google Fordító, 38 százalékuk mondta, hogy használja a szolgáltatást, ha külföldre megy. A netező magyarok közel harmada nyaralás közben sem csatlakozik le teljesen a világhálóról.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.