Németh Szilárd pontosít
A fogyasztóvédelmet okító cégek problémái iránt érzett nagyfokú megértésről tanúskodik Németh Szilárd fideszes rezsibiztos újabb módosító indítványa, mely szerint minden leendő fogyasztóvédelmi referens csakis a szakirányának megfelelő képzésben vehet részt.
Mint ismert, tavaly év végén Németh Szilárd nyújtotta be azt a törvénytervezetet, amely bizonyos társaságcsoportok számára kötelezővé tette megyénként egy fogyasztóvédelmi referens alkalmazását. Nem cáfolt korábbi információink szerint néhány napra rá a „rezsimunkacsoportjának” titkárával, a fidelitasos Asztalos Dáviddal állítólagos rokoni kapcsolatban álló Asztalosné Miklós Julianna Fogyasztóvédelmi Referens Képző Kft. néven máris céget alapított az új szabály teremtette milliárdos képzési bevételek felszívására. A cégbejegyzési illetéket Asztalos Dávid fizette be, a társaság webcíme pedig Barkó Ivetté, aki minden bizonnyal azonos egy a képviselői irodaházban Asztalos Dávid mellett dolgozó másik fidelitasossal. Az összeférhetetlennek tűnő viszonyokról az érintettek hallgatnak. Németh Szilárd magyarázat helyett pedig az egész felvetést „baromságnak” nevezte.
A múlt nélküli kft. azóta is páratlan piaci sikereket mondhat magáénak. Olyan társaságok választották ki munkatársaik kötelező fogyasztóvédelmi felkészítésére, mint a BKV, az EDF Démász, az Electrolux, az Ikea, a Metro áruházlánc, az Obi, a Szerencsejáték Zrt., a Vodafone vagy a fővárosi közművállalatok. Információink szerint legújabban az Elmű–ÉMÁSZ is Asztalosnéhez küldi munkatársait némi fejtágításra.
A fideszes rezsibiztos jegyezte tavalyi törvény szerint a fogyasztóvédelmi referenseknek ez év július 31-ig kell felmutatniuk bizonyítványukat. Szakértők elmondták: a különböző ágazatok, így például a kiskereskedelem, az idegenforgalom, a közmű vagy éppen a távközlés fogyasztóvédelmi képzésének időigénye jelentősen eltér. Úgy tudjuk, egyes piaci szereplők kollégáikat azzal igyekeztek tehermentesíteni, hogy a legrövidebb ideig tartó képzésre íratták be őket. Még akkor is, ha a tanfolyam tartalma eltért a cég profiljától. Előfordult, hogy a kiskereskedelem szereplői távközlési fogyasztóvédelmi referensi képzésre jelentkeztek, mivel azt jóval rövidebb idő alatt lehet letenni. Hallottunk olyan esetet is, hogy a vezető munkatárs távoktatást igényelt, sőt, a vizsgát is interneten keresztül szerette volna letenni.
Németh Szilárd érthette a képzők panaszait, és ennek megfelelően szigorított.