Német figyelem a kert-magyarországnak
2010-ben, a jubileumi, 75. alkalommal megrendezendő berlini Grüne Woche nemzetközi vásárnak, amely a világ legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti fogyasztói szakkiállításán partnerország lesz Magyarország.
A közönségvásáron 2010-ben hazánk partnerországként szerepel, a magyar megjelenést az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezi és finanszírozza. A kiemelt megjelenéssel az Agrármarketing Centrum fő célja a magyar élelmiszeripari termékek népszerűsítése, valamint azok magas beltartalmi értékének és megbízható, ellenőrzött minőségének hangsúlyozása.
A bemutatandó országkép kialakításánál fontos szempontként szerepel, hogy kiemeljük a jellemző tájegységeinkhez kapcsolódó, jellegzetes élelmiszeripari termékeinket, az egyedi élelmiszerexport-kínálatunkat és gasztronómiánkat, mint az Uniót gazdagító értékeket. A vendégország-szerep az agrár- és élelmiszeripari termékeken túl turisztikai, valamint kulturális bemutatkozást, tehát komplexebb országkép-megjelenítést is jelent, melyben közreműködik a Magyar Turizmus Zrt. is.
A kiállítás jelentőségét a 2009-es idei mutatók jól példázzák: 56 ország 1600 kiállítója mutatkozott be mintegy 115 ezer négyzetméter területen. A tíznapos rendezvényen 403 ezer látogatót regisztráltak, akiknek majdnem 30 százaléka volt szakmai érdeklődő.
A magyar megjelenés a berlini vásár egyik pavilonjának teljes területén, bruttó 1600 m2-en valósul meg. A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) által jóváhagyott tervek szerint a nemzeti stand részét képezi majd Magyarország stilizált térképe és legjelentősebb tájegységeinek megjelenítése is, ahol a látogatók „virtuális országjárás” keretében ismerkedhetnek meg a kiállított termékekkel és azok gyártóival. A pavilonban szintén helyet kap egy magyar csárda, ahol a látogatók a kiállítás egész ideje alatt fogyaszthatnak hazánk gasztronómiai különlegességeiből.
A nemzeti megjelenést számos szeminárium, konferencia és üzletember-találkozó kíséri, valamint több vendéglátással összekötött kísérőesemény is megrendezésre kerül. A korábbi évek munkáját folytatva a közönségvásárral egy időben ismét áruházi akciót szervez az AMC a Kaufhof áruházláncban, mely a vásár nyitását követő harmadik naptól veszi kezdetét, és a hónap végéig tart majd.