Német figyelem a kert-magyarországnak

Jövőre hazánk partnerországként jelenik meg az egyik legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari szakkiállításon, a berlini Grüne Wochén.

A visitor tries a piece of Italian sausage at an exhibition stand at the Internationale Gruene Woche/International Green Week (IGW) fair in Berlin January 14, 2006. The IGW is an international exhibition for the food, agricultural, and horticultural
A visitor tries a piece of Italian sausage at an exhibition stand at the Internationale Gruene Woche/International Green Week (IGW) fair in Berlin January 14, 2006. The IGW is an international exhibition for the food, agricultural, and horticultural industries. Established in 1926 it runs for the 71st time from January 13 to 22, 2006. REUTERS/Arnd Wiegmann

2010-ben, a jubileumi, 75. alkalommal megrendezendő berlini Grüne Woche nemzetközi vásárnak, amely a világ legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti fogyasztói szakkiállításán partnerország lesz Magyarország.

A közönségvásáron 2010-ben hazánk partnerországként szerepel, a magyar megjelenést az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezi és finanszírozza. A kiemelt megjelenéssel az Agrármarketing Centrum fő célja a magyar élelmiszeripari termékek népszerűsítése, valamint azok magas beltartalmi értékének és megbízható, ellenőrzött minőségének hangsúlyozása.

A bemutatandó országkép kialakításánál fontos szempontként szerepel, hogy kiemeljük a jellemző tájegységeinkhez kapcsolódó, jellegzetes élelmiszeripari termékeinket, az egyedi élelmiszerexport-kínálatunkat és gasztronómiánkat, mint az Uniót gazdagító értékeket. A vendégország-szerep az agrár- és élelmiszeripari termékeken túl turisztikai, valamint kulturális bemutatkozást, tehát komplexebb országkép-megjelenítést is jelent, melyben közreműködik a Magyar Turizmus Zrt. is.

A kiállítás jelentőségét a 2009-es idei mutatók jól példázzák: 56 ország 1600 kiállítója mutatkozott be mintegy 115 ezer négyzetméter területen. A tíznapos rendezvényen 403 ezer látogatót regisztráltak, akiknek majdnem 30 százaléka volt szakmai érdeklődő.

A magyar megjelenés a berlini vásár egyik pavilonjának teljes területén, bruttó 1600 m2-en valósul meg. A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) által jóváhagyott tervek szerint a nemzeti stand részét képezi majd Magyarország stilizált térképe és legjelentősebb tájegységeinek megjelenítése is, ahol a látogatók „virtuális országjárás” keretében ismerkedhetnek meg a kiállított termékekkel és azok gyártóival. A pavilonban szintén helyet kap egy magyar csárda, ahol a látogatók a kiállítás egész ideje alatt fogyaszthatnak hazánk gasztronómiai különlegességeiből.

A nemzeti megjelenést számos szeminárium, konferencia és üzletember-találkozó kíséri, valamint több vendéglátással összekötött kísérőesemény is megrendezésre kerül. A korábbi évek munkáját folytatva a közönségvásárral egy időben ismét áruházi akciót szervez az AMC a Kaufhof áruházláncban, mely a vásár nyitását követő harmadik naptól veszi kezdetét, és a hónap végéig tart majd.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.