Orangeways: sztrájk helyett, utasbarát szolgáltatás kellene

Nem sztrájkkal, hanem utasbarát szolgáltatásokkal kellene utasszámot növelni – reagált az Orangeways azokra a Volán társaságok szakszervezeteitől érkező fenyegetésekre, amelyek járataik esetleges elindítása miatt helyeztek kilátásba.

Tisztességes versenyhelyzetet lenne az új öt vonal – a fővárosból Szegedere, Debrecenbe, Miskolcra Győrbe és Zalalegerszegre indított autóbuszok – elindítása, reagáltak közleményben a diszokont járatairól elhíresült, egyébként a leggazdagabb magyarok között számon tartott Kedves Ferenc érdekeltségi körébe tartozó Oragneways vezetői azokra a Volán társaságoktól érkező fenyegetésekre, hogy a járatok ellen akár sztrájkkal is tiltakoznak.

A vonatra váró utasok segítségére sietett az OrangeWays autóbusz-társaság. A Volán konkurense hat darab, egyenként 65 személyes luxusbuszt küldött a Keleti és Nyugati pályaudvarokhoz, hogy célbajuttassa a vidékre igyekvőket 2008. február 5.-én
Budapest, 2008. február 5. A vonatra váró utasok segítségére sietett az OrangeWays autóbusz-társaság. A Volán konkurense hat darab, egyenként 65 személyes luxusbuszt küldött a Keleti és Nyugati pályaudvarokhoz, hogy célbajuttassa a vidékre igyekvőket. Folytatódik a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) által határozatlan időre meghirdetett sztrájk a MÁV teljes vonalhálózatán, miután a VDSZSZ és a MÁV Zrt., illetve a MÁV-START személyszállító cég képviselői között nem született megállapodás sem a bérkövetelésekről, sem a sztrájk idejére nyújtandó elégséges szolgáltatásról. MTI Fotó: Füzesi Ferenc

Véleményük szerint a Volán Társaságoknak, Volán Egyesülésnek és a szakszervezeteknek fel kellene ismerniük, hogy ők vannak az utasokért és nem pedig fordítva. Utasbarát szolgáltatással lehet utasszámot növelni, nem sztrájk fenyegetéssel – összegzik. Hozzátették:jelenleg egyik vonalon sincs olyan minőségi, prémium szolgáltatás, amely, ha csak részben is, de konkurenciát tudna állítani a személyautó használattal. Hiányzik a versenyképes, rendkívüli kedvezményes menetjegykínálat is, mely a mobilitást azok számára is lehetővé tenné, akik számára a jelenlegi tarifa túl magas.

A társaság üzletpolitikája egyben kezelné a két kielégítetlen szegmenst – fogalmaz a közlemény. Mindezt saját üzleti kockázatra, állami finanszírozási igény nélkül. Van olyan fogyasztói szegmens, akinek igénye van a jobb, gyorsabb és olcsóbb szolgáltatásra. Volument tekintve ez az igény körülbelül akkora, amit a kínált menetrenddel optimálisan és gazdaságosan - állami támogatás nélkül - ki lehet elégíteni.

Ha a járatok sértenék is a jelenlegi közszolgáltatók érdekeit, akkor lehetőségük van kapacitásaikat az átrendeződő igényekhez igazítani, így összességében a társaság piacralépése csak csökkentené az összfinanszírozási igényt.

Az Orangeways-nél azt mondják az autóbuszjáratok beindulása esetén mind az 5 vonalon számítanak, hogy az ott jelenleg üzemelő szolgáltatók valóban bevételcsökkenést fognak elszenvedni, ám a visszaesésnek megfelelően lecsökkentett kínálatukkal hatékonyságuk nem feltétlenül romlana, finanszírozási igényük így nem is nem növekedne, vagy ha mégis, akkor is annál kisebb mértékben, mint amilyen mértékben az Orangeways befizetővé válik majd a központi költségvetés felé. Tehát államháztartási szinten társaságunk piacralépése nem jelent többletkiadást – állítják.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.