Taxisok Tarlósnak: bölcs döntés volt

Levette a mai napirendi pontjai közül a Fővárosi Közgyűlés a taxis piacot szabályozni hivatott rendeletét. A képviselők így nem szavaznak a kérdésben. A taxisok szerint bölcs döntés született, ám hogy mikor kerülhet újra, egy immár "elfogadható" elképzelés a képviselők elé, azt nem merték megtippelni. A főváros szerint ez az idő szeptemberben jön el.

Levette a napirendről a Fővárosi Közgyűlés a budapesti taxis piac rendezéséről szóló rendelettervezetet, így a képviselők nem szavaznak erről a mai ülésen. Tarlós István főpolgármester úgy fogalmazott: további egyeztetésekre van szükség az elképzelésekről, többek között azért is, mert a taxisszervezetek szinte mindegyike mást szeretne. Elhangzott, hogy jelentős érdekkülönbségek húzódnak maguk a fuvarszervezők és a taxisok között is. 

Tarlós István beszélget a Fidesz-KDNP-frakció tagjaival a fővárosi önkormányzat közgyűlése előtt
Tarlós István beszélget a Fidesz-KDNP-frakció tagjaival a fővárosi önkormányzat közgyűlése előtt

Lapunknak név nélkül nyilatkozó fuvarszervező vállalatok vezetői szerint bölcs döntés született, mert a jelenleg a közgyűlés előtt lévő tervezet nagy felháborodást szült volna. Rengeteg autót kellett volna nagyon rövid idő alatt kivonni a taxis forgalomból, s ezzel sok sofőr lehetetlen helyzetbe került volna. A legnagyobb gond a műszaki követelmények nagyon rövid idő alatt történő bevezetése lett volna. A 2013. január 1-jei határidőnél mindenképpen rugalmasabb megoldásra lett volna szükség – fejtette ki a Nol.hu-nak egy cégvezető.

Így egyelőre az autók egyenszíne: a tervezetben szereplő fekete-sárga, ám az újabban szóba került ezüst-világoskék is kútba esett, s vele együtt a tarifaváltoztatások sem valósulnak meg. 

Pedig a főváros oldalán keddre – június 19-re – dátumozva már fellelhető egy olyan dokumentum, amely szerint a meghatározó hat fővárosi taxitársaság és a két érdekvédelmi szervezet támogatja annak a fix tarifának az elfogadását, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ fogalmazott meg. Ez a díjtáblázat úgy épült volna fel, hogy 300 forint lett volna a kiállási, alapdíj. 240 forintért "mérték" volna a kilométereket, míg várakozási költségként percenként 80 forintot számolt volna az óra. 

A cégvezető lapunknak úgy vélekedett: – Azzal, hogy most nem szavaztak egy rossz tervezetről, valóban jó döntés született. Azt azonban, hogy mégis mikor kerülhet újra a közgyűlés elé egy hasonló, ám már jól átgondolt és minden érdekelt fél számára elfogadható változat, azt nem merem megtippelni. Remélem, nem kell ismét éveket várni erre, s ezt követően a fővárossal egy gyors egyeztetést követően érdemi eredményeket tudunk elérni.

A tervek szerint egyébként a főváros szeptemberben tárgyalna újra a kérdésben, ám az elmondottak szerint ebben egyelőre nem nagyon bíznak a taxisok. 

Mint ismeretes, a rendelettervezet körüli hullámok magasra csaptak. A taxisok többször is demonstráltak Budapest útjain. Sőt, tegnap egy bejegyzés alatt álló szerveződés, a Taxisok Igazsága Mozgalom egy hat évig tartó demonstrációs hullámot hirdetett meg, s ehhez a rendőrségtől már az engedélyeket is megkérték. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.