Nem spórolnak a nyaraláson a németek
A tavalyi 61,5 milliárd helyett 60,5 milliárd eurót költenek majd kikapcsolódásra, pihenésre a legendásan sokat utazó és külföldön rengeteget költő németek. A Dresdner Bank közvéleménykutatása tehát megerősítette a nagy utazási irodák, így a TUI, és a Thomas Cook optimizmusát, amelyek - mint azt Peter Long, a TUI vezére a Reuters-nek hangsúlyozta - eddig sem hitték, hogy ne tudnák eladni lekötött útjaikat úgy, hogy a haszonkulcsukból sem kell engedniük.
A felmérés szerint azért némi hatása lesz a válságnak, ugyanis a németek közelebbi úti célokat határoztak meg, mint eddig. Sokan lemondanak a második túráról, de a nyári "nagy utazásból" nem hajlandóak engedni. Németország azonban ezután sem lesz kiemelt turisztikai célpont.
A felmérés szerint az idegenforgalmi bevételek két százalékkal esnek vissza az idén, de még így is csaknem 26 milliárd eurót tesznek ki. 2001 óta ez lenne az első év, amikor kevesebb bevétellel számolhatnak a vendéglátásból élő német cégek. Különösen az üzleti utazások terén lesz látványos, ám nem számszerűsített visszaesés.