Nem sok jóra számítunk az idén

Az emberek legkevésbé sampon, tusfürdő, mosószer, tisztítószer és ásványvíz vásárlásaikat fogják vissza, és leginkább a csokoládén, valamint a tömény italokon spórolnak - derül ki a A Nielsen piackutató májusi felméréséből. A Nielsen fogyasztói bizalmi indexe májusban 40 ponton állt, ami megegyezik az áprilisival, a márciusinál pedig három ponttal magasabb.


A Nielsen  fogyasztói bizalmi indexe a 18-59 évesek véleményét összegzi személyes anyagi helyzetükről, a munkalehetőségekről és a vásárlási kedvről. Az index számításához minden hónapban 800 embert kérdeznek meg személyesen.

Májusban mindössze a megkérdezettek 11 százaléka vélekedett úgy, hogy a mostani időszak - az árakat és a személyes anyagi helyzetet figyelembe véve - alkalmas a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. Ezzel szemben 40 százalék rossznak tartotta a jelen helyzetet vásárlás szempontjából, további 47 százalék pedig nem túl jónak.

Az elkövetkező tizenkét hónapban a válaszadók hét százaléka számít jó személyes anyagi helyzetre, rosszal számol 46, nem túl jóval pedig 44 százalék.

Ugyanerre az időszakra a munkalehetőségeket mindössze a válaszadók négy százaléka ítélte jónak. Rossznak vélte a kilátásokat 62, nem túl jónak pedig  33 százalék.

A Nielsen azt is rendszeresen felméri, hogy az emberek mely napi fogyasztási cikkekből vesznek kevesebbet, mint három hónappal korábban. Májusban a legtöbben - a megkérdezettek mintegy harmada -  a csokoládét, tömény szeszes italt és sós rágcsálnivalót említették ebben a vonatkozásban.

Az emberek legkevésbé sampon, mosószer, tisztítószer, tusfürdő és ásványvíz vásárlásaikat fogják vissza, ezekből a termékekből  csupán 10-16 százalékuk vásárol kevesebbet most, mint  három hónappal ezelőtt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.