Nem repül Ljubjanába, Genfbe és Dublinba a Malév

A Malév tíz százalékkal csökkenti téli kapacitásait a tavalyi szezonhoz képest a kereslet visszaesése miatt, de három év múlva már nyereséget tervez.

A Malév október végétől érvényes téli menetrendjében három célállomással kevesebb szerepel az előző évihez képest -  a nyáron még öt járat szüneteltetését tervezték.

Felfüggesztik a ljubjanai, genfi és dublini járatokat, de a tervek szerint a nyári szezonban újraindítják azokat. A légitársaság nyáron még a velencei és podgoricai járatok felfüggesztését is tervezte, ezek azonban végül benne maradnak a menetrendben.

A légitársaság új célállomásokat is kínál, melyek egy évvel ezelőtt még nem szerepeltek a téli kínálatban, ezek Amman és a romániai Jászvásár, ahová a Malév az év első felében indította el járatait.

Egyes útvonalakon pedig sűríti járatainak számát a cég: ilyen a hamburgi, római, bejrúti vagy stockholmi útvonal.
A Malév három éves üzleti tervéről éppen a napokban egyeztetett az igazgatóság, amelynek végrehajtásával a légitársaság működése hosszú távon biztosítható. Az üzleti terv kitér a flottaátalakításra, a létszám-racionalizálásra, a kereskedelmi stratégia és a költségcsökkentő program kérdéseire, és eredményeként a Malév három éven belül ismét nyereségessé válhat.

Az iparág helyzetére tekintettel ugyanakkor az igazgatóság arra kérte a légitársaság menedzsmentjét, dolgozza át a három éves üzleti terv egyes előrejelzéseit, s a testület ezt követően fogja újra megtárgyalni a dokumentumot.

A Malévet megelőzve már több európai légitársaság is csökkentette férőhely-kapacitását a kereslet csökkenése miatt. A Finnair kedden jelentette be, hogy augusztusban tíz százalékkal mérsékelte férőhely-kapacitását. A francia-holland KLM-Air France a jövedelmezőség javítása jegyében bizonyos célállomásokat meg akar  szüntetni, és egyes járatain csak egy osztályt tervez bevezetni. A cseh CSA még augusztusban jelentette be, hogy radikális költségcsökkentő intézkedéseket terveznek.

A Wizz Air eközben arról adott tájékoztatást, hogy a teljes hálózaton a kapacitás és az utasszám is 34 százalékkal nő a tavaly téli időszakhoz képest az idén. Magyarországon a kapacitást 23,5 százalékkal növelik, ugyanakkor ennél enyhén magasabb, 25-26 százalékos forgalombővülést várnak.

A nemzetközi légiforgalmi szövetség (IATA) augusztus közepén azt jelentette, hogy júniusban stabilizálódott a globális légi utasforgalom részben annak a hatására, hogy a légitársaságok csökkentették viteldíjaikat. Számos légitársaság azért csökkentette a jegyárakat, hogy visszacsalogassa az utasokat.

A nemzetközi légiforgalmi szövetség, az IATA és az ACI Europe repülőtéri ágazati szervezet szerint már lassul a visszaesés az ágazatban. Az ACI Europe felmérése szerint júliusban már csak 4,3 százalékkal csökkent az európai repterek forgalma az előző év azonos  időszakához képest, míg az év első felében a visszaesés mértéke átlagosan 9,6 százalék volt.

Nem repül Ljubjanába, Genfbe és Dublinba a Malév
Malév - kevesebb gép, kevesebb alkalmazott
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.