Nem nő a banki ügyfelek száma

Tavaly megtorpant a banki ügyfélállomány tíz éve tartó növekedése - állapította meg a GfK piackutató. Pedig e tekintetben még mindig le vagyunk maradva akár Csehországhoz, Szlovákiához vagy Horvátországhoz képest is.

Tíz év óta 2010 volt az első év, amikor nem emelkedett számottevően a bankok ügyfélköre Magyarországon - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

Továbbra is a felnőtt lakosság 82 százalékának van "bankkapcsolata".

A vizsgált 15-69 éves korú lakosság négyötöde áll legalább egy bankkal kapcsolatban. Kicsit kedvezőbb a helyzet a 25-65 éveseknél, akik közül több mint 88 százalék a banki ügyfél.

A legnagyobb arányban a 30-39 éves korosztály veszi igénybe a pénzintézeteket. Ők azok, akik a legnagyobb arányban használják a bankok szolgáltatásait. Csak folyószámlája mindössze 39 százalékuknak van, míg  a 15-18 évesek körében ez az arány 68 százalék.

Az alacsony szintű termékhasználatból adódóan a magyarok átlagosan mindössze 1,2  bankkal állnak ügyfélkapcsolatban. Ebből a szempontból a legaktívabbak a magas iskolai végzettségűek és magas keresetűek. Az átlagnál magasabb a bankkapcsolati szám a megtakarításaikat aktívan kezelők körében.

Kelet-európai összehasonlításban még bőven lenne fejlődési potenciál Magyarországon, ugyanis nemcsak a gazdaságilag lényegesen fejlettebb Ausztria vagy Szlovénia előz meg bennünket, hanem Csehország, Szlovákia vagy Horvátország  is - derül ki a GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások 2010 című összefoglaló tanulmányának legfrissebb eredményeiből.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.