Nem itthon növekedik a Richter

A Richter Gedeon gyógyszergyár továbbra is jelentős forgalom-visszaeséssel számol a hazai piacon az idén, az összes árbevételt tekintve pedig stagnálást valószínűsít.

Magyarországon az első félévben 11 százalékkal csökkent a Richter árbevétele, éves szinten a visszaesés elérheti a 15-20 százalékot is, euróban számolva pedig 20 százaléknál is nagyobb lehet a visszaesés az első hat hónap 18,7 százalékos csökkenése után – mondta Bogsch Erik, a társaság vezérigazgatója a gyógyszergyár első féléves eredményeit ismertető sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten. A forgalom zsugorodását a piacszabályozási intézkedések, továbbá a folyamatos árcsökkentések okozzák.

A cégvezető úgy vélekedett, hogy a világgazdasági problémákat tekintve a közeljövőben nem várható változás, a gondoktól egyik iparág sem mentes, így ez a Richter tevékenységét is megnehezíti. Minden országban érződnek a költségvetési megszorítások az egészségügyben, a gyógyszertámogatás területén, és az új gyógyszerek társadalombiztosítási befogadása sokkal lassabban, nehezebben megy.

Az első félévi teljesítményt értékelve elmondta, hogy a növekedés motorja a FÁK-piacok és az Európai Unió volt, továbbá hozzájárult az új termék bevezetése is, az Esmya nevű készítmény forgalmazásának elindulása egyes európai országokban. Hozzátette, hogy az összes árbevételben a FÁK-országok dominálnak: Oroszország részesedése 31 százalék, a régió pedig az összes bevétel 44 százalékát adja. Ukrajnában az első hat hónapban kiugróan jó növekedést ért el a gyógyszergyár, dollárban több mint 26 százalékkal növelte árbevételét, bár ebben előszállítások is vannak. Az egyéb tagköztársaságokban 17 százalékkal nőtt dollárban a bevétel. Az EU9 régióban, azaz az EU-hoz később csatlakozott országok közül Lengyelországban zlotyban számolva 17,6 százalékkal nőtt az árbevétel. Romániában is sikerült növekedést elérni, lejben 4,7 százalékot, de itt a társadalombiztosító változatlanul jelentős késéssel fizet – fejtette ki a vezérigazgató. 

A Richter 2012 első félévében 166 milliárd forint árbevételt és 27,76 milliárd forint adózott nyereséget ért el. A bevétel 13,8 százalékkal, a profit 40,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.