Nem ettünk több virslit, viszont rosszabbat

Idén eddig nem ettünk meg több virslit, mint tavaly, ám a minőség zuhant: a fogyasztóvédők szerint csak a harmaduk alkalmas emberi fogyasztásra.

Szilveszter előtt 15 fajta virslit teszteltek a fogyasztóvédők: ebből csupán 5 gyártó terméke ment át az optikai vizsgán, a többi már ránézésre sem volt fogyasztásra alkalmas – mondta el az mr1 Kossuth Rádiónak Pavlovics Ágota, a Kosár magazin főszerkesztője. A szakember szerint az össz-eladásban jelentős részt tesznek ki az olyan termékek, amelyek a legalacsonyabb minőségi osztályba is éppencsak besorolhatók, márpedig ez azt jelenti: valahol az ehető és az emberi fogyasztásra alkalmatlan határán egyensúlyoznak a gyártók és a forgalmazók.

Noha a pezsgő mellett a virsli is a szilveszterek kelléke,  a húskészítmény nem szezonális termék. 25 milliárd forint  értékben adtak el virslit a kiskereskedelemben 2007 novembere és  2008 októbere között, ami 3 százalékos növekedés az előző év azonos  időszakához viszonyítva - közölte az ACNielsen Piackutató Kft. az  MTI-vel. Az emelkedés viszont gyakorlatilag az áremelésnek köszönhető, mert a boltokban értékesített mennyiséget tekintve az adat megegyezett az egy évvel korábbival: 27 ezer tonna virsli fogyott  2007 novembere és 2008 októbere között.
Jelentősen - hat százalékkal - nőtt az olcsóbb kimért virsli  forgalma, miközben a drágább, önkiszolgáláshoz előrecsomagolt  szegmens forgalma stagnált - azonban e tendencia ellenére még mindig  jóval népszerűbb az előrecsomagolt virsli.

Az eladott mennyiségből  72 százalék jutott önkiszolgálásra, és csak 28 a kimért árusításra. Egy kilogramm kimért virsli átlagos fogyasztói ára az idén  szeptember-októberben 848 forint volt, viszont önkiszolgálásban  jóval magasabbat értéket, 983 forintot tett ki. A kimért virsli átlagos fogyasztói ára 13 százalékkal emelkedett  2007 év vége óta. Az előre csomagolt szegmensben csekély, 1  százalékos drágulás volt tapasztalható.  A kereskedelmi márkák térnyerése folytatódott: 2007  november-2008 októberben a mennyiségi forgalom 38, értékben pedig 27  százaléka jutott a láncok saját márkáira. A hipermarketek részaránya az eladásokból mennyiségben is,  értékben is 36 százalékot ért el 2007 november-2008 októberben, csakúgy, mint egy évvel korábban.

Ennek a virslinek nem kell optikai tuning
Ennek a virslinek nem kell optikai tuning
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.