Nem aktiválható automatikusan a mobilnet
Kiricsi Karola, az NMHH szóvivője elmondta: ügyfélpanaszok alapján indítottak vizsgálatot, a hatósághoz ugyanis befutottak olyan jelzések – szám szerint 18 - hogy egyes ügyfeleknek több tíz- esetenként százezer forintos számlájuk keletkezett, miközben tudomásuk szerint nem is fizettek elő mobilinternet-szolgáltatásra. A szóvivő szerint ugyanakkor csak 100-ból egy panaszos felhasználó fordul a hatósághoz, így a káresetek száma a hatóság feltételezése szerint meghaladhatja az ezret.
A piacfelügyeleti eljárás során az NMHH megállapította, hogy a Telekom szerződési feltételei nem feleltek meg az átláthatóság követelményének, ugyanis a hangcsomagok leírásában nem szerepelt, hogy a havidíjas mobilinternet-csomaggal nem rendelkezőknek automatikusan aktiválja a NetStart nevű csomagot.
A Telenor Magyarország Zrt. és a Vodafone Magyarország Zrt. is rendelkezett havidíjmentes mobilinternet csomagokkal, a hatóság e két cég gyakorlatát is hivatalból vizsgálja – mondta Kiricsi Karola szóvivő.
A szolgáltatót nem bírságolták meg, arra azt követően van lehetősége a hatóságnak, ha a Magyar Telekom nem tesz eleget az NMHH felszólításának. - A hatóság bízik abban, hogy az intézkedéssel nem csökken a mobilinternet-felhasználók száma - tette hozzá Kiricsi Karola.
A Magyar Telekom a mobilinternet szolgáltatás igénybe vételét elősegítendő tette ügyfelei számára automatikusan elérhetővé a határozatban említett díjcsomagot. A Telekom Általános Szerződési Feltételei – ahogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság határozatában is szerepel – jelenleg is tartalmazzák a kérdéses adatdíjcsomagra vonatkozó feltételeket és díjakat, álláspontunk szerint a hatályos szabályozásnak megfelelően - reagált a Magyar Telekom PR igazgatósága. Hozzátették: felülvizsgálják az Általános Szerződési Feltételek vonatkozó részét, és azt úgy módosítják, hogy a hatósági álláspont szerint is megfeleljen az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályoknak és követelményeknek.