Nem a drága cégautókra vadásznak az autótolvajok
Bár a lopások száma az elmúlt három évben csökkenő tendenciát mutat, a márkák „részesedése” az eltulajdonított gépkocsik között közel állandó - állítja a a LeasePlan Hungária autóflotta-üzemeltető saját adatbázisában végzett kutatására alapozva - így továbbra is az alsó-középkategóriás modellek a legnépszerűbbek a tolvajoknál.
A LeasePlan vizsgálata szerint általánosan elmondható, hogy a tévhitekkel ellentétben nem a nagy és drága autókat lopják, hanem éppen ellenkezőleg, az átlagos, középkategóriás modellek a leginkább veszélyeztetettek.
Bár az elmúlt négy év adatai alapján a lopott autók összes darabszáma közel felére csökkent, a márka összetétel tekintetében szinte változatlan a dobogós sorrend: a márkáknak a LeasePlan teljes autóparkján belüli részesedését is figyelembe véve a Volkswagen, míg összes darabszámban az Opel vezeti a lopási statisztikákat, őket a Renault követi. Érdekes, hogy a Ford – habár az egyik legkelendőbb céges autó – messze elkerüli a leglopottabb autómárkák élmezőnyét.
Hogy miért épp ezek az autók a legveszélyeztetettebbek? „A válasz egyszerűnek tűnik: az átlagos és tömegek által használt típusok nem keltenek nagy feltűnést és mivel jelentős részük úgyis alkatrészként végzi, felvásárló piac mindig akad.” - mondta el Jókuti Gábor a LeasePlan Hungária kereskedelmi igazgatója.
Részletes adatok a cégautók esetében:
A nehéz gazdasági helyzet – tevékenységi körtől függetlenül – egyre inkább negatívan befolyásolja a vállalatok életét, komoly harc folyik miden egyes megtakarított fillérért - áll a kutatásról készült sajtóközleményükben. Ilyen helyzetben kifejezetten kellemetlenül érinthet egy vállalatot, ha gépjárműparkjával kapcsolatban nem tervezett kiadásokkal kell számolnia egy lopás miatt.