Nem lesz dugódíj a Nagykörúton
"Három alternatívája van egyelőre a zónahatároknak, ezek között szerepel a Hungária körgyűrű, ám a Nagykörút egyáltalán nem. Ha jól eltalált zónahatárok lesznek és igazságosan meghatározott díjak, nem lesz például duplikáció az útdíjjal, akkor nem ördögtől való gondolat."
A főpolgármester arról számolt be, hogy a zónahatárokat ősszel jelöli ki a Fővárosi Közgyűlés. Tarlós István megismételte, hogy a dugódíj alapvetően elkerülhetetlen, miután 2005-ben ígéretet tett rá az előző városvezetés, és már 2013-ban be kellett volna vezetni. "Nem kis erőfeszítésünkbe tellett, hogy hallgatólagosan ezt a határidőt meghosszabbíthassuk az unióban." Ez 2016-ig szól.
Néhány napja az Európai Bizottság magyarországi képviselete arról tájékoztatta az InfoRádiót, hogy a 2009-ben aláírt szerződések továbbra is érvényben vannak és az eredeti rendelkezések tartalmazzák a dugódíj bevezetését, amelyet a 2007-2013-as költségvetési időszakban kellett volna végrehajtani. Mindez a bizottság InfoRádiónak megküldött tájékoztatása szerint azt jelenti, hogy legkésőbb 2015-ig be kell fejezni a szükséges beruházásokat, a többi között a P+R parkolók építését. Az ezeket lezáró dokumentumokat 2017. március 31-ig kell benyújtani.
Tucatnyi új őrzött P+R parkolót meg tudunk Budapesten építeni - így lesz elég hely a dugódíj bevezetésére. A főváros nem 400-500, hanem 300-400 milliárd forint uniós támogatáshoz juthat a következő hét évben, a végső összegtől függ, hogy 2020-ig lesz-e lehetőség a Hungária körút bővítésére és forgalomtechnikai javítására.