Feltámad a Technics

Reaktiválja a méltatlanul korán nyugdíjazott Technics márkát a japán Panasonic. A szórakoztatóelektronika egyik prémiummárkájáról 2010-ben mondtak le, miután az anyacég mély válságba süllyedt.

Most viszont elérkezettnek látták az időt ahhoz, hogy eleget tegyenek a vájtfülek és a technikai berendezéseket munkaeszközként használó disc-jockey-k nyomásának, és jövőre, de legkésőbb 2017 márciusáig piacra dobják új, közvetlen meghajtású lemezjátszócsaládjukat, emellett csúcsminőségű fejhallgatókat és hangszórókat is kínálatukba állítanak.

Von Yodi bakeliten kever
Von Yodi bakeliten kever
Reviczky Zsolt / Népszabadság

A piacra 1965-ben bevezetett, azóta 9,2 milliárd dolláros forgalmat felmutató, elsősorban Ázsiában és Európában népszerű Technics márka feltámasztására az előkészületeket már tavaly ősszel megtették a stratégiaváltás jegyében új utakat kereső japánok, akik töretlenül bíznak az analóg hangtechnika túlélésében. Ahogy a bakelitlemez sem tűnt el a piacról, úgy a steril, digitális hangzásnak fityiszt mutató analóg készülékekre is folyamatosan fizetőképes kereslet mutatkozik. A Panasonic még az eddigieknél is jobb minőségű hangzást ígér, aminek a zenekedvelők széles közössége is haszonélvezője lehet, hiszen az őket szórakoztató lemezlovasok ma is iparági szabványként tekintenek a CD-hangzást kenterbe verő Technics SL–1200-as lejátszóra. Ezt méltán lehet ikonikusnak nevezni, hiszen 1972 óta immár tizedik generációjuk áll szolgálatban, s az utolsó, 2007-es modell kifutása óta a versenytársak is ezt koppintják több-kevesebb sikerrel.

Az analóg csúcstechnológia reprezentánsai ma is nyereségesek és jó portékának számítanak a piacon. Példa erre, hogy a Panasonic helyi riválisának, a Pioneernek az analóg hangtechnikai üzletágát tavaly 550 millió dollárért vásárolta meg a jótékonykodó oldaláról kevéssé ismert Kohlberg Kravis Roberts & Co. tőketársaság – írja a The Wall Street Journal. A hi-fidelityről a high-resolution irányába fejlődő hangtechnika eszköztárát a közeljövőben hordozható Technics lejátszókkal és autós audioeszközökkel bővíti a Panasonic, amely a minőségi hangberendezések piacán tízszázalékos részesedést szeretne rövid távon elérni, pontosabban visszaszerezni. Részben a Sonytól, amely ezúttal a dróntechnológiában jelentett be újdonságot. A helyből fel- és leszállni képes, kisrepülőgép formájú drónjaikat üzleti felhasználásra, csomagok gyors kézbesítésére fejlesztették ki az Aerosense nevű leányvállalatuknál. A szerkezet legfeljebb tízkilós csomagokat képes célba juttatni, s két órát tud a levegőben tölteni, végsebessége a 160 kilométer/ órát is meghaladja.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.