Négyötödnyi 4G/LTE-elérést ígér a Magyar Telekom
A Magyar Telekom 2015-re a kétszeresére kívánja növelni a jelenlegi (a jelentősen megnövekedett adatátvitelt lehetővé tévő) 4G/LTE kültéri lefedettséget. Ezzel a lakosság 80 százaléka számára teszi elérhetővé a legmodernebb mobiltechnológiát - közölte a cég az MTI-vel kedden.
A Telekom nagy sebességű internetelérést biztosító 4G/LTE alapú szolgáltatását jelenleg az ország lakosságának közel 40 százaléka éri el.
Christopher Mattheisen vezérigazgató a közlemény szerint elmondta: továbbra is erőfeszítéseket tesznek azért, hogy 2015-re meg tudjanak birkózni a jelentős adatforgalom-növekedésből származó kapacitásigénnyel. Mindez a vállalati ügyfelek számára is magasabb szintű kiszolgálást jelent, hiszen működésükhöz így a legmodernebb hálózatot vehetik igénybe.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a Telekom 2012 januárjában - a hazai mobilszolgáltatók közül elsőként - indította el a 4G/LTE alapú mobilinternet-szolgáltatást. A múlt év végére megvalósult Budapest - lakosságra vetített - 99 százalékos kültéri 4G/LTE lefedettsége. A beltéri 4G/LTE-lefedettség 83 százalékra nőtt.
Mint ismert, nemrég a Mol alternatív mobiltelefon-szolgáltatást indított. Ennek kapcsán a cég magyarországi kiskereskedelmi forgalmáért felelős igazgatója, Horváth Dori Jenő kifejtette: a társaság már akkor is elégedett lesz a sajátmárkás mobilüzletágával a következő egy évben, ha a forgalom fedezi a mintegy 100 millió forintra tervezett marketingkommunikációs ráfordításokat.
Elmondta: a mobilüzletág illeszkedik a Mol stratégiájába, mivel igyekeznek minél több olyan szolgáltatást nyújtani, ami hozzájuk köti a vásárlókat. Úgy vélte, a mobilüzletágnak van jövője, mivel a magyar felhasználók 60 százaléka még mindig előre feltöltött (prepaid) kártyával telefonál. Szerinte növeli az esélyeket az is, hogy a mobilvásárlást összekötötték a most induló Multipont lojalitás rendszerrel.
Az igazgató elmondta, az üzletág indítása nem igényelt nagyobb fejlesztést. Igaz, a Mol jelentős összeget költött arra, hogy előre kifizette a telefonokat és a kártyákat.
Horváth Dori Jenő szerint fél év elég lesz ahhoz, hogy megtapasztalják, merre halad a mobilüzletág. Ám ahhoz, hogy eldőljön, sikeres lesz-e a Mol mobile, legalább egy év kell. Kifejtette, csak akkor terjesztik ki a mobilszolgáltatást más országokra, ha a Mol magyarországi hálózatában beváltja a hozzá fűzött reményeket.
Az igazgató kitért arra is, hogy a dohánytermékek kiesése komoly mértékben hat a shopok forgalmára. Ugyanakkor azt is látják, hogy az eddig újonnan bevezetett szolgáltatásaik, illetve kiskereskedelmi akcióik sikeresek, s ezekkel hosszú távon mérsékelhetik veszteségeiket.
A Molnak éves szinten 50 milliárd forintos forgalmat jelentő kiskereskedelmi üzletágról elmondta, hogy ebből a dohányáru több 10 milliárdot hozott. A kiesést azonban nemcsak az értékesítési és hirdetési bevétel elmaradása okozza, hanem az is, hogy a dohány miatt többen bementek vásárolni a shopokba, s ha már ott voltak, más kiegészítő termékeket is vásároltak, például öngyújtót vagy rágógumit. Most azonban, különösen a városokban lévő kutaknál, ahová gyalog is elmentek vásárolni a dohányosok, már azt tapasztalják, hogy a korábban legnagyobb tranzakciós számú dohánytermékekkel szorosan összefüggő termékekből is kevesebb fogy. Horváth Dori Jenő elmondta, ezért is keres a Mol a shopokba dohányárusítási koncesszióval rendelkező vállalkozókat.