Négy új vonatot vesz a GYSEV a Stadlertől

Magyarországi üzemei bevonásával négy Flirt-típusú villamos motorvonatot gyárt a Győr-Sopron-Eberfurti Vasút számára a svájci Stadler. A hatmilliárd forintnak megfelelő vételárat teljes egészében az Európai Unió állja.

Négy darab Flirt-típusú villamos motorvonat szállítására írt alá szerződést Dávid Ilona, a Győr-Sopron-Eberfurti Vasút (GYSEV) Zrt. elnök-vezérigazgatója és Dunai Zoltán, a svájci központú Stadler Rail-csoport magyarországi országigazgatója csütörtökön, Budapesten.

Dunai Zoltán elmondta: a négy motorvonat szállítására szóló szerződés összértéke 20,3 millió euró (mintegy hatmilliárd forint). Az első vonatot 2014 elején, míg az utolsót 2014 közepéig adják át a GYSEV-nek. Az új vonatok kocsiszekrényeit Szolnokon gyártják. A járművekben jelentős lesz a magyar beszállítói hányad. A járműgyártási piac kedvező alakulása esetén összeszerelőüzemet is telepítenének Szolnokra. Ez a terv döntés alatt áll, de elképzelhető, hogy már a GYSEV-nek szánt szerelvényeket is itt állítják össze - tette hozzá.

Dávid Ilona hangsúlyozta: több mint fél éve elkészült a GYSEV Zrt. által üzemeltetett Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal teljes rekonstrukciója. A tervek szerint az új járművek is ezen a vonalon közlekednek majd.

A GYSEV Zrt. 2011 november 26-án írt ki tárgyalásos közbeszerzést 4 darab regionális villamos motorvonat szállítására. A tender dokumentációját 4 vállalat vásárolta meg, pályázatot a Stadler Bussnang AG nyújtott be.

A GYSEV elnök-vezérigazgatója szólt arról, hogy a GYSEV 2009-ben indított, Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal megújítására szóló nagyprojektje 48,6 milliárd forint. Ezt 85 százalékban az Európai Unió finanszírozza. Ezen belül a Flirt-beszerzéseket 100 százalékban az unió állja.

Dávid Ilona közölte: idén februárban 2011. februárjához képest a Sopron és Szentgotthárd közötti szakaszon 26 százalékkal, Szombathely és Szentgotthárd között 20 százalékkal nőtt az utasszám. Meglátása szerint ehhez a minőség emelése is hozzájárult. Példaként említette, hogy Szombathely és Sopron között óránként 120 kilométerrel közlekednek a szerelvények. Ez időmegtakarítás az utasoknak.

Dunai Zoltán tájékoztatása szerint az alacsony padlós szerelvények maximális sebessége 160 kilométer.

Az országigazgató emlékeztetett arra, hogy öt éve közlekednek a magyar vasúton Flirt-motorvonatok. A MÁV számára már szállítottak 60 Flirt-vonatot. Ezek 40 millió kilométeren 7 milliárd forint megtakarítást hoztak üzemeltetőjüknek.

A svájci cég magyarországi érdekeltségei összesen 350-400 embernek adnak munkát. Szolnokon 265 alkalmazottat és 60 bérelt munkaerőt foglalkoztatnak, Pusztaszabolcson pedig 35 munkatárs dolgozik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.