Négy új kereskedőház nyílik
A Magyar Nemzeti Kereskedőház ezzel egyidőben elindította Partner Programját is, melynek célja, hogy felkutassa azokat a hazai vállalkozásokat, akiknek termékei, szolgáltatásai megjelenhetnek a külpiacokon – áll a HITA közleményében. Az év végéig újabb négy viszonylati kereskedőház megnyitása várható.
Az aráírás kapcsán Szijjártó Péter megjegyezte: a kormányzat külpiaci stratégiájában megjelenő „Keleti Nyitás” stratégiájának támogatása szempontjából fontos a hazai, exportfejlesztésben szerepet játszó szervezetek működésének összehangolása. Az együttműködés lehetővé teszi a hazai exportpolitika gyakorlati támogatását, amelyet a három szervezet a saját területén valósít meg.
Az MNKH elsősorban kereskedőház-hálózatával, a HITA külpiaci szervezetével, az MKSZ pedig többek között piaci, iparági kutatásokkal járul hozzá a magyar vállalkozások exporttevékenységének elősegítéséhez, támogatásához. Az államtitkár hozzátette, hogy eddig Bakuban, Moszkvában és Asztanában nyíltak magyar kereskedőházak, de a kereskedőház-hálózatot tovább fejlesztik, így az év végéig újabb négy viszonylati kereskedőház (Peking, Abu-Dhabi, Rijád, Isztambul) megnyitása várható.
A most megkötött stratégiai együttműködési megállapodás egy Külkereskedői Szakértői Rendszerre (KSZR), a Kiemelt Beszállító-fejlesztési Programra és egy Külpiaci Megjelenési Programra terjed ki. A KSZR célja, hogy a külpiaci munkához alkalmas szakembereket tanácsadóként a magyar vállalatokhoz meghatározott időtartamra kihelyezzenek. A feladatokat a szakértő a menedzsment által kijelölt kollégával együtt végzi, így a tanácsadó munkájának végével a vállalat folytatni tudja a megkezdett tevékenységet. A szakértői rendszert részben az MNKH finanszírozza, és regisztrált partnerei 50 százalék kedvezménnyel vehetik igénybe a szolgáltatást.
A Kiemelt Beszállítói-fejlesztési Program lényege, hogy azoknak a magyarországi beszállítóknak, amelyek már egy-egy multinacionális vállalat kipróbált partnerei – főleg autóipari és elektronikai beszállítók vagy nemzetközi áruházláncok beszállítói – is lehetőséget nyújtsanak. Stabilitásuk megőrzése és növekedési képességük szempontjából fontos, hogy több lábon álljanak, több nagy vásárlójuk legyen. A stratégiai megállapodásnak köszönhetően olyan kapcsolatrendszerrel, tudással rendelkező szakértők bevonása történik, akik kapcsolatot alakítanak ki az új vevő és a beszállító cég között. Az MNKH partnerei ezen szolgáltatást is 50 százalékos kedvezménnyel vehetik igénybe.
A stratégiai megállapodás harmadik eleme a Külpiaci Megjelenési Program, amely célzott külpiaci roadshowkat, megjelenéseket foglal magában, elsősorban a Keleti Nyitás első ütemében megcélzott piacokon.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház a ma meghírdetett Partner Program elindításával mindezek mellett keresi azokat a mezőgazdaság és élelmiszeripar, vegyipar, környezetipar, gépipar, egészségipar, gépipari és IT ágazatokból kikerülő magyar vállalatokat, amelyek magas minőségű, exportképes termékeket, szolgáltatásokat nyújtanak.