Negatív rekord az európai autópiacon
Az Európai Autógyártók Szövetségének( ACEA) legfrissebb adatai szerint májusban 1,083 millió, az utolsó öt hónapban 5,261 millió új személyautót helyeztek forgalomba, ami havi szinten 5,9 százalékos, éves szinten 6,8 százalékos esést jelent az Európai Unió és az EFTA országokban.
A legnagyobb európai piacon és a magyar járműipar fontos célállomásán, Németországban májusban 9,9 százalékkal estek az eladások: az első öt hónapban értékesített 1,22 új gépkocsi 8,8 százalékkal marad el a tavalyi számoktól. A zuhanás mértékében Ciprus vezet 43,8 százalékkal, majd a hollandok (mínusz 30%) és románok (mínusz 20%) következnek. Az EU és EFTA harminc országa közül éves szinten csak Belgiumban, Dániában, az Egyesült Királyságban és Norvégiában volt növekedés.
Hosszabb távon sem várható javulás, mert ahogy a Duisburg-Essen egyetem autóipari kutató intézete, a Center Automotive Research (CAR) tanulmányából kiderül, idén az Európai Unióban és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás országaiban összesen 11,89 millió új személygépkocsi eladásával lehet számolni, ami 5 százalékkal kevesebb az előző évhez képest, ami azt is jelenti, hogy 2013 az elmúlt harminc év negatív csúcsa lesz.