Nyert a Naplopó Kft. is

A Csigavér autósiskola, a Fogtogon Bt., fogászat az Oktogonnál, a Hajtás-Pajtás biciklis futárszolgálat, a Kulcsember kulcsmásoló és a Naplopó Kft. napenergia hasznosító kapta a legtöbb szavazatot „Az én cégérem” országos cég- és üzletnév versenyen az idén.

A Csigavér autósiskola, a Fogtogon Bt., fogászat az Oktogonnál, a Hajtás-Pajtás biciklis futárszolgálat, a Kulcsember kulcsmásoló és a Naplopó Kft. napenergia hasznosító kapta a legtöbb szavazatot  „Az én cégérem” országos cég- és üzletnév verseny 2009. évi  jubileumi versenyében. Gazdasági újságírók, diákújságírók és az Anyanyelvápolók Szövetsége képviseletében Dr. Balázs Géza alelnök, nyelvész, az ELTE egyetemi tanára választották ki az elmúlt 9 év összesen 63 díjazottjából a jubileumi év legötletesebb, legtalálóbb cég- és üzletnevét. 

„Az én cégérem” országos cég- és üzletnév verseny civil összefogásként született 2000-ben. Az EU-33 Vállalkozás és Közösségfejlesztő Egyesület, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ), az Anyanyelvápolók Szövetsége, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Múzeum és a Magyar Szabadalmi Hivatal fogott össze, hogy találó magyar cég- és üzlet neveket keressenek.

A versenyre bárki nevezhetett a valóságban létező ötletes, találó, a tevékenységet kifejező, a magyar nyelv szabályainak megfelelő üzlet- vagy cégnévvel: a tulajdonosok, vásárlók, a szemfüles járókelők is. A pályázatra beküldött nevekből újságírók, védjegy-oltalmi, kereskedelmi és anyanyelvi szakértők választották ki a legötletesebb cégneveket. Az elnevezés helyességét az Anyanyelvápolók Szövetsége a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Múzeum és a kiíró Egyesület által kiállított „bizonyítvány” igazolta.

A jó példákat kereső pályázatra az összesen több mint 6000 név közel harmadát maguk a tulajdonosok küldték évről-évre versenybe. A legszemfülesebb járókelő Schweighardt Zsanett kincsesbányai lakos 123 ötletes, találó üzletnevet írt össze vásárlásai során jártában-keltében. A jogtisztasági vizsgálat szűrőjén viszont több cég- és üzletnév is fennakadt.

A pályázatot jövőre újra kiírják, hiszen kevés a jól megjegyezhető, felismerhető, az igazán ötletes, a tevékenységre utaló cég- és üzletelnevezés, különösen a kisvállalkozások körében. A jó név jó reklám is egyben, az üzleti siker egyik fontos tényezője.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.