Nálunk is bevezetnék a használatarányos útdíjat

A közlekedési tárca 2013-tól vezetné be a használatarányos útdíjat. A tervet szorgalmazó Levegő Munkacsoport és a Greenpeace szerint ennél hamarabb kellene lépni, a közutakon közlekedő tehergépkocsik évi 1200 milliárd forint környezeti kárt okoznak.

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) 2013. január elsejétől bevezetné a használatarányos útdíjat, ennek a feltétele, hogy a kapcsolódó országgyűlési és kormánydöntések 2010 novemberéig megszülessenek - tájékoztatta a minisztérium pénteken az MTI-t.

Az elektronikus útdíjfizetés alkalmazásának szakmai előkészítése folyamatosan, gyors ütemben zajlik - hívta fel a figyelmet Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, aki a Greenpeace Magyarország Egyesület és a Levegő Munkacsoport közös petíciójára reagált.

A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a használatarányos útdíjfizetés sikeres bevezetéséhez szükséges a társadalom támogatása, a rendszer széleskörű elfogadottsága.

A minisztérium a 2013 utáni időszakra fokozatos, több lépcsős alkalmazást tervez az érintett járművek és útszakaszok körében egyaránt.
Hónig Péter ígéretet tett arra, hogy a feladatok nyári átadás-átvételekor hivatali utódjának figyelmét felhívja az előkészületek folytatásának kiemelt fontosságára - olvasható a közleményben.

Lukács András a Levegő Munkacsoport elnöke az MTI-nek elmondta, hogy a petícióban a használatarányos útdíj 2011 január elsejei bevezetését szorgalmazták, mivel számításaik szerint évi 1200 milliárd forintnyi környezeti kárt okoznak a magyar utakon közlekedő tehergépkocsik. A civilszervezetek azt is követelik, hogy Magyarország összes útszakaszára terjesszék ki az útdíjat, azt azonban még nem tudni, hogy a minisztérium ezt elfogadhatónak tartja.

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium a közeli napokban részletes reakciót küld a kezdeményező szervezeteknek - olvasható a közleményben.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.