Nagyobb munka biztosítást sózni az ügyfélre
A kutatás szerint a lakosság 78 százaléka használ legalább egy banki szolgáltatást, és 63 százalékának van valamilyen biztosítása. A többség - 55 százalék - mind banki, mind biztosítási termékkel rendelkezik. A Medián kutatása szerint a biztosítók közül az Aegon és az Allianz piaci részesedése a legnagyobb: a biztosítással rendelkezők 41 és 39 százaléka mondta magát ügyfelüknek, míg a Groupama Garanciát és a Generalit egyaránt a fogyasztók negyede említette.
A kutatás szerint az elmúlt két évben az ügyfelek 28 százaléka vásárolt vagy újított meg banki terméket, és 36 százaléka vásárolt vagy újított meg biztosítási terméket. Az értékesítési csatornák közül a bankok esetében "mindent visz" a bankfiók. A biztosítások értékesítése kevésbé koncentrált, majdnem minden harmadik ügyfél közvetítőn keresztül vett vagy újított meg biztosítást, míg minden tizedik online tette ezt.
A felmérés szerint az ügynökök sokkal jobban ismerik a biztosítási termékeket, mint a bankiakat - utóbbiak közül a legnépszerűbb a lakástakarék szerződés és a folyószámla. Ennek fényében szerintük a banki terméket nehezebb is értékesíteni. A felmérés szerint biztosításra minden negyedik, banki termékre minden hetedik ügyfél beszélhető rá. Talán ennek az is az oka, hogy egy jó kis biztosításért jóval nagyobb jutalékot tehet zsebre az ügynök. De az is lehet, hogy egyszerűen nem akarnak olyannal foglalkozni, amihez nem értenek. Mindenesetre 44 százalékuk soha nem is próbált meg eladni banki terméket.