Nagy menetelésbe kezdett Kínában a Nissan
Korábban egymilliós összkapacitásról szóltak a hírek. A beruházást a Nissan kínai sikersorozata indokolja, a cég a maga mögé utasította a Toyotát az eladási statisztikában és ezzel a legkelendőbb japán márkának számít Kínában. Carlos Ghosn, Nissan vezérigazgató cége új, Zhengzhouban lévő, városi terepjárókat gyártó üzemének avatóján hangsúlyozta, hogy tenni is kell, és tesznek is annak érdekében, hogy hosszú időre kibéreljék maguknak a dobogó legfelső fokát.
Az idén 860 ezer darabos forgalommal számoltak a világ legnagyobb autópiacán, s ez minden bizonnyal teljesülni is fog, hiszen augusztus végéig már 660 ezer Nissan kelt el a kereskedőknél. A összes japán márka együttes piaci részesedését 20 százalékra becsülik, s a Nissan 10 százalékos részarányt szeretne kihasítani magának. Ennek teljesítésében - Ghosn reményei szerint - a helyi Dongfeng autógyártóval közös vegyesvállalatuk is oroszlánrészt vállal.