Munkaerejének tíz százalékától megválik a BT
A gyászos mérleg egyben azt jelenti, hogy egy évre visszavetítve 134 millió fontos veszteség keletkezett, a kommunikációs kolosszus fennállásának történetében először. A vállalat már korábban bejelentette, hogy a teljes személyzet fizetését befagyasztja. A végelszámolásszerint a részvényesek is rosszul jártak. Míg egy évvel korábban papíronként 15,8 pennyt, az elmúlt negyedévben mindössze 1,1, éves összesítésben pedig 6,5 pennyt vághattak zsebre.
Ian Livingstonnak, a nem egészen egy évvel ezelőtt kinevezett vezérigazgatónak a közleményhez fűzött megjegyzései arra utalnak, hogy a BT négy üzletágából három, a kiélezett verseny és a globális gazdasági visszaesés ellenére jól helytállt Egyedül a BT Global Services részlege nyújtott „elfogadhatatlan teljesítményt” és húzta le az egész cég eredményeit. A divízió élén azóta sikeresnek bizonyuló változást hajtottak végre.
A romló eredmények már az elmúlt tizenkét hónapban a tervezettnél ötezerrel több, 15 ezer dolgozó szélnek eresztését tették szükségessé és ugyanennyien vesztik el a következő egy évben az állásukat. Ez a munkaerő tíz százalékát jelenti. Lehetőségek szerint a leépítések túlnyomó része önkéntes jellegű lesz, felmondások és nyugdíjba vonulások révén valósul meg. A jövőben kevésbé kell a BT előfizetőinek arra számítaniuk, hogy ügyfélszolgálati hívásuk Indiába fut be. A BT csökkenteni kívánja az outsourcing-ot, azaz bizonyos tevékenységek külső cégeknek való átadását.