Műmagyarkodásért büntetették a CBA-partnert

A CBA hálózatba tartozó Hansa Kontakt kft. 5 milliós versenybírságot kapott, mivel nemzeti lobogóval árusított importárut.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Hansa-Kontakt Kft., amikor reklámkiadványában olyan termékeket hirdetett magyarként, amelyek származási helye nem Magyarország – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A GVH ezért ötmillió forint bírsággal súlytotta a céget.

A Hansa-Kontakt Kft. a CBA franchise rendszer egyik regionális központja, amelyhez hét megyében (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Heves, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna) 133 bolt tartozik.

A vállalkozás a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel és „magyar termék” felirattal reklámozta a Szerencsi Party étbevonót, a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping teavajat. Ezen termékek esetében a csomagoláson feltüntetett származási hely ugyanakkor nem Magyarország; a Szerencsi Party étbevonó Csehországban, a Tomi Kristály mosópor Ausztriában, Lengyelországban, illetve Szerbiában, míg az ERU Camping teavaj Szlovákiában készül.

A GVH megszüntette az eljárást a CBA franchise rendszer rendszergazdája, a CBA Kereskedelmi Kft.- ellen. A GVH ugyanis úgy látta, hogy a vizsgált magatartásban a CBA Kereskedelmi Kft. nem elmarasztalható.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.