Múlnak a válságtünetek Ferihegyen
Az adatok szerint, ha fellendülést nem is, de legalább a válság enyhülését meghozta a nyár: felerősödött a kedvelt tengeri üdülőhelyekre irányuló forgalom. Július első két hetében is folytatódott a Malév forgalmának lassú növekedése, az előző évihez képest immár harmadik hónapja bővül a forgalma a légitársaságnak, úgy, hogy elsősorban a gépek ülőhely-kihasználtsága emelkedett.
A Malév a jelek szerint elsősorban a charter-piacon lépett előre - fogalmaz a BA. A Wizz Air folytatja dinamikus fejlődését, július első két hetében 7,3 százalékkal több utasa volt, mint 2008-ban. A nyári szezon kezdete óta Budapesten beállított harmadik A320-as gépével új úticélok érhetők el a diszkont légitársasággal: Nápoly, Barcelona és Madrid. Az őszi szezonban pedig elindulnak a Wizz Air járatai a német-holland határon fekvő "fapados" repülőtérre Weeze-re is.
A külföldi légitársaságok közül a British Airways figyelemre méltó 12,4 százalékos növekedést ért el, amit elsősorban egy újabb, napi negyedik Heathrow-Ferihegy járattal ért el. Mindez a BA szerint azt tükrözi, hogy érdemes a járatfrekvenciát sűríteni Budapest és a brit szigetek között. Hozzáteszik: még mindig lehet további fejlődési potenciál a tengerentúli járatok átszálló utasai miatt.
Lassult a Lufthansa visszaesése, a vezető német légitársaság a magyarországi útvonalakon 5,6 százalékkal kevesebb utast szállított, mint 2008 hasonló időszakában. A hosszútávú járatok közül az amerikai Delta komoly erőfeszítéseket tett a Malév által hagyott űr betöltésére. Míg tavaly júniusban havi 42 járatot üzemeltettek New York és Budapest között, addig az idén már havi 50-re emelték a járatszámot.
A BA szerint lenne további lehetőség a kapacitások növelésére, mert a New York-i JFK (Kennedy) repülőtérre szinte végig telt házzal mennek a Boieng 767-osok. Az olcsó légitársaságok közül az easyJet továbbra is gyengélkedik, utasainak száma 4,1 százalékkal csökkent. A skandináv hátterű Norwegian viszont továbbra is magabiztosan "menetel" a Sterling tavalyi csődje után keletkezett vákuum kitöltésével. A Budapestet Oslóval, Stockholmmal és Koppenhágával összekötő társaság 60 százalékos mértékben bővítette forgalmát, bizonyítva, hogy egy-egy low-cost légitársaság kiesése után nem keletkezik légüres tér.