Motorvonattender: egy ajánlat, nem több

Egy napig tartott, amíg a MÁV-Startnál eldöntötték, milyen magyarázattal körítsék, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasúttal (GYSEV) közös motorvonattenderükre csupán egyetlen ajánlat érkezett. Amiről lapunkban már beszámoltunk, végül nem magyarázták meg.

A MÁV-Start közleményében csupán annyit írt: motorvonattenderük ajánlattételi szakasza január 3-án lezárult. A tenderdokumentációt nyolc érdeklődő vásárolta meg. De ahogy a Nol azt már közölte, az érdeklődők közül határidőre egy gyártó tett ajánlatot: a Stadler Bussnang AG.

A nemzeti vasútvállalat közlése szerint a pályázat értékelése folyamatban van. Amennyiben a beszerzés sikeres lesz, a következő években 48 új villamos motorvonat állhat folyamatosan forgalomba, az ország több vasútvonalán. A MÁV-Start flottája 42, a GYSEV-é hat egyáramnemű, részlegesen alacsonypadlós regionális villamos motorvonattal bővülhet. Olyanokkal, amelyek legalább 200 ülőhelyesek, óránként 160 kilométeres sebességre képesek és akadálymentesek. A motorvonatok szállítási véghatárideje 2015. szeptember 30.

A beszerzési eljárás eredményének kihirdetése a benyújtott ajánlat minőségétől, érvényességétől függ. Törvény szerint a beadástól számított hatvan napon belül kell kihirdetni az eredményt, de az eljárás még hatvan nappal meghosszabbítható. Ebben az időszakban kerül sor a pályázat értékelésére.

A beszerzést európai uniós forrásból, a Közlekedési Operatív Program keretében tervezi finanszírozni a két vasúttársaság.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.