Motorvonattender: egy ajánlat, nem több
A MÁV-Start közleményében csupán annyit írt: motorvonattenderük ajánlattételi szakasza január 3-án lezárult. A tenderdokumentációt nyolc érdeklődő vásárolta meg. De ahogy a Nol azt már közölte, az érdeklődők közül határidőre egy gyártó tett ajánlatot: a Stadler Bussnang AG.
A nemzeti vasútvállalat közlése szerint a pályázat értékelése folyamatban van. Amennyiben a beszerzés sikeres lesz, a következő években 48 új villamos motorvonat állhat folyamatosan forgalomba, az ország több vasútvonalán. A MÁV-Start flottája 42, a GYSEV-é hat egyáramnemű, részlegesen alacsonypadlós regionális villamos motorvonattal bővülhet. Olyanokkal, amelyek legalább 200 ülőhelyesek, óránként 160 kilométeres sebességre képesek és akadálymentesek. A motorvonatok szállítási véghatárideje 2015. szeptember 30.
A beszerzési eljárás eredményének kihirdetése a benyújtott ajánlat minőségétől, érvényességétől függ. Törvény szerint a beadástól számított hatvan napon belül kell kihirdetni az eredményt, de az eljárás még hatvan nappal meghosszabbítható. Ebben az időszakban kerül sor a pályázat értékelésére.
A beszerzést európai uniós forrásból, a Közlekedési Operatív Program keretében tervezi finanszírozni a két vasúttársaság.