Moszkva és Szentpétervár felé nyit a Wizz Air
Ma harminc százalékkal drágább Budapest és Moszkva között repülni, mint Bécs és Moszkva között, s a jegyárak szintje jelentősen csökkenhet annak köszönhetően, hogy elindulhat a Wizz Air moszkvai járata. Váradi József elmondta: a Malév megszűnését követően visszaszorultak a kapacitások a piacon, az Aeroflot nem visszapótolta a Malév megszűnése miatt kieső járatokat, hanem túlárazta a jegyeket. A Wizz Air a Vnukovo reptérre repül, amelynek van közvetlen vasúti összeköttetése a belvárossal.
Szeptemberben heti öt járattal indulnak, 10990 forintról indulnak a jegyek. A légitársaság mindennap szeretne repülni, s bővítik is a kapacitást, amint lesz elegendő gépük.
A kormány mellett a Wizz Air, a nemzeti fapados is a keleti nyitásban hisz: elindíthatja Budapest és Moszkva közötti járatát a Wizz Air, miután az orosz hatóságok jóváhagyták a járatindítást. Szijjártó Péter külgazdasági államtitkár a Wizz sajtótájékoztatóján bejelentette: az Nemzeti Közlekedési Hatóság légügyi hivatala a Budapest–Szentpétervár közötti útvonalra is kijelölte a Wizz Airt, ezt azonban az orosz hatóságok még nem hagyták jóvá, így erre a járatindításra még várni kell. Szijjártó elmondta: minden orosz-magyar kétoldalú találkozón felvetik ezt a kérdést is, ahogy történt a moszkvai jogok esetében is, az elmúlt hónapokban.
Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója megköszönte a kormányzat erőfeszítéseit, mint mondta, egyezményeket kellett módosítani, s a megvalósulásig el kellett vinni a dolgokat.
A magyar kormány támogatja a Wizz Airt: tárgyalásokat kezdtek Oroszországgal a légi közlekedési megállapodás módosítása érdekében, hogy növelhessék azon városok számát, melyek között a jövőben közvetlen járat indulhat. Szijjártó Péter szorgalmazza, hogy szüntessenek meg olyan korlátozásokat, amelyek jelenleg gátat szabnak a két ország közötti légi kapcsolatok fejlődésének. Ez azt jelenti, hogy nem kívánnak kizárólagos jogokat biztosítani a Wizz Airnek: jelenleg a szerződések mindkét oldalról egy-egy fuvarozó működésére adnak lehetőséget, s a kormányzat tervei szerint növelnék ezt a számot, hogy több légitársaság üzemeltethessen járatot.
A Wizz Air egyébként látványosan terjeszkedik az unión kívül: Dubai, Baku, Moszkva, Isztambul, Tel Aviv és Hurghada – az elmúlt időben bejelentett új járatok nagy része unión kívüli célállomás. Váradi szerint ma minden ötödik utas, több mint 560 ezer ember már unión kívülre utazik a légitársasággal.