Irgalmatlanul terjeszkedik a Mol

Miután a Mol a TVK kisrészvényeseinek kiszorításával 100 százalékos tulajdonossá vált a tiszaújvárosi vegyipari társaságban, Mol Petrolkémiára nevezte át azt. Most került pecsét az olasz ENI 166 cseh és szlovákiai kútjának átvételére is, amivel szintén nagyarányú logóátfestés veszi kezdetét. A Mol a cseh kútpiacon így a második legnagyobb szereplővé vált.

Augusztus 1-től Mol Petrolkémia néven folytatja tovább a TVK - tette közzé a magyar energiatársaság, amely kiszorítván a TVK kisrészvényeseit tavasszal vált a tiszaújvárosi vegyipari gyár 100 százalékos tulajdonosává. A tiszaújvárosi petrolkémia működését a Mol Magyarország összevonja a társaság feldolgozás-kereskedelmi üzletágával. Így tovább bővül a termelési értéklánc, növekszik a hatékonyság és új termékeket is piacra dobnak - teszik hozzá. A Mol célja, hogy a társaság feldolgozás-kereskedelmi üzletága a térség legjobbjává váljék. Ennek részeként a Mol erős hazai termelési központot fejleszt Százhalombattán és Tiszaújvárosban is. A Mol e két központban költi el magyarországi, mintegy százmilliárd forintos beruházási keretének jelentős részét. A vállalatcsoport tiszaújvárosi beruházásainak első eleme az évi mintegy 130 ezer tonna kapacitású, idén elkészülő butadiénüzem. A műgumihoz szükséges alapanyagelőállító mintegy 35 milliárd forintból épül fel, és tartósan mintegy 40 embernek ad majd munkát. Észak-Kelet Magyarország ipari központjának tiszaújvárosi ipartelepén mintegy háromezren dolgoznak. Közülük minden harmadik a Mol Petrolkémia munkavállalója.

A Mol-csoport sikeresen lezárta az olasz ENI kiskereskedelmi üzletágának megvásárlását is Csehországban és Szlovákiában, beleértve az Agip márkanév alatt működő hálózatot - tették szintén közzé. Az ügylet Csehországban 125, Szlovákiában 41 töltőállomást foglal magába. Az Agip töltőállomások Csehországban többnyire Mol, Szlovákiában Slovnaft márkanév alatt működnek a továbbiakban. Csehországban a Lukoil-kutak 2014. év végi átvételével együtt immár 316 töltőállomással rendelkezik a Mol, ahol így a második legnagyobb piaci szereplővé léptek elő (illetve az összes cseh cég közül belekerültek az első tízbe). A társaság tovább folytatja az átvett kutak márkaváltását: a hálózat Mol- és Pap Oil-márkanév alatt működik majd. Az év végére 40 újonnan átvett és 44 korábbi Lukoil logóját cserélik Molra. Szlovákiában 253 töltőállomást üzemeltetnek majd Slovnaft név alatt. Az új kutak márkaváltása az ősszel kezdődik és 2016-ban fejeződik be. A felvásárlási csomag mindkét országban a nagykereskedelemre és a vállalati központ alkalmazottaira is kiterjed, az ENI-márkás kenőanyagok és speciális termékek nagykereskedelmére viszont nem. Az ENI 42 romániai kútjának átvételét már korábban lezárta a Mol.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.