Mit kér a MÁV? Két vágányt Göd és Vác között
A vasúttársaság azután fordult a kivitelező és a beruházó cégekhez, hogy az elmúlt napokban a biztosítóberendezések meghibásodása, felsővezeték-szakadás és kábelvágások miatt kiszámíthatatlanná vált a vasúti közlekedés, és a járatok késése időnként elérte a 120 percet is.
Szabó Anett elmondta, hogy ha a beruházó hozzájárulása után a kivitelező lehetővé tenné két vágányon a vasúti közlekedést, akkor a felújítás során előálló problémák esetén egy vágányon mindenképpen lehetne közlekedni.
Amennyiben továbbra is csak egy vágány áll rendelkezésre, probléma esetén egyirányúvá válik a vasúti közlekedés - mutatott rá.
Ebben az esetben a forgalmasabb irányban közlekedtetnék a vonatokat, reggel Budapest, délután Vác felé, a kisebb utasforgalmú irányba pedig vonatpótló buszokkal szállítanák az utasokat. Ehhez Gödön tartalékbuszok állnak rendelkezésre.
Hozzátette: a MÁV megvizsgálta azt a lehetőséget is, hogy a felújítás idejére leállítják a vonatforgalmat, és helyettesítő busszal viszik az utasokat, de a 22 ezres utasforgalom mellett ez nem lehetséges.