Minden tiszteletük Talmáé, de...
Mint arról beszámoltunk, a Hell energiaital magyar gyártója előrehaladott tárgyalásokat folytat a Forma-1-es idénynyitón kettős győzelmet arató Brawn GP-vel és a Williams istállóval. A Candy Globe lehetne az első magyar vállalkozás, amely hosszútávú szponzori megállapodást köt a versenysorozatban. Az együttműködés várhatóan egy hónapon belül megszületik valamelyik gárdával.
Arról, hogy pontosan mekkora összeggel járulna hozzá a Hell a Williams vagy a Brawn GP költségvetéséhez, még folynak az egyeztetések.
– Egyelőre egy istálló támogatásában gondolkodunk, de ki tudja, mit rejt a jövő – mondta lapunknak Tomas Grosch nemzetközi stratégiai igazgató, akinek régi terve volt, hogy bevigye a céget a Forma-1 támogatói közé. Hozzátette: semmit nem szeretnének elkapkodni, időre van szükség az optimális feltételek kidolgozásához, ezért nem tippelné meg, végül melyik csapattal sikerül megegyezniük.
– Mind a Brawn GP-ben, mind a Williams-ben látunk potenciált. Ahogy az Ausztrál Nagydíj végeredménye is bizonyítja, jól választottunk, hiszen a futamon mindkét istálló pontszerző lett – tette hozzá.
A Hell már névadó szponzora a magyar bajnokságban induló Mitsubishi Racing Team ralicsapatnak, amely egy WRC-s és egy N-kategóriás autót is indít. A gárda tavaly megnyerte a sorozatot. Az energiaital névadó támogatója a magyar bajnokság kiemelt futamainak, de quad, drift autóversenyeket és ultramaraton renedzvényeket is szponzorál, csakúgy, mint Romániában a végső győzelemre is esélyes, N kategóriás Hell Racing Teamet. Ezen kívül a Hell kiemelt szponzora a hazai Tankcsapda zenekarnak.
– Minden tiszteletünk Talmácsi Gáboré, aki remek versenyző – válaszolta a nemzetközi stratégiai igazgató arra a kérdésre, felmerült-e az az ötlet, hogy a magyar világbajnokot támogassák – mi azonban most egy Forma 1-es csapat szponzorációjában gondolkodunk, ez jobban beleillik a terveinkbe. Ez a sorozat óriási reklámértékkel bír, és annak következtében, hogy a válság miatt számos vállalat kiszállt, valamivel könnyebb bekerülni azoknak, akik megfelelő tervekkel, hosszútávú stratégiával rendelkeznek – véli Tomas Grosch.
A Candy Globe természetesen készített piacelemzést arról, milyen hatással lehet egy esetleges Forma-1-es együttműködés a Hell forgalmára. – Felmértük a meglévő piacainkban rejlő potenciált és a további terjeszkedéssel kapcsolatban is rendelkezünk tervekkel. Viszonyítási alapnak legyen elég az, hogy egy európai lakos éves szinten átlagban több mint tíz energiaitalt fogyaszt – mondta Tomas Grosch.
A Hellt 16 országba - a többi között Franciaországba, Németországba, Izraelbe, Romániába, Szlovákiába - exportálják, tavaly több mint százmillió darab fogyott belőle.