Milliárdos lett a Kasmírkirály

A luxus-kötöttáruiról világhírű olasz Brunello Cucinelli a legújabb szereplője a Bloomberg dollármilliárdosokat felsoroló naprakész listájának.

Most először tűnt fel Brunello Cucinelli a leggazdagabbak toplistáján, ezt cége részvényeinek tavaly tavaszi tőzsdei bevezetésének köszönheti. „Kezdettől fogva nyugodt és pozitív körülmények között zajló bevezetésben gondolkodtunk, s úgy tűnik, a befektetők értékelték is azt a luxusminőséget és az olasz hagyományokat, amiket cégünk képvisel” – mondta a Bloombergnek adott telefoninterjújával az 59 éves Cucinelli, akinek 63 százalékos részesedését 947 millió dollárra értékelte akkor a piac. A meghirdetett részvények több mint 90 millió dollárt hoztak a konyhára.

A forgalomra sem lehet panasz, a Cucinelli tavaly 360 millió dollárért értékesítette luxustermékeit, ez 15,6 százalékkal haladja meg az előző évi eladásokat. Az idei bővülés is két számjegyű lesz az előrejelzések szerint. A cég értéke tegnap lépte át a bűvös 1,5 milliárd dollárt, a többségi tulajdonnal rendelkező Brunello Cucinelli részesedése pedig az egymilliárd dollárt.

„Örülök a hírnek, de az igazat megvallva ettől még semmi sem változik meg az életemben. Sokkal fontosabb, ahogy a sikert dolgozóinkkal együtt, közös erőfeszítéssel elértük” – reagált a fejleményekre a divatguru, aki közvetlenül az amerikai Tory és Chris Burch, illetve Alberto Prada Bianchi és Marina Prada Bianchi után csatlakozott az illusztris társasághoz.

Cucinelli mérnöki tanulmányait feladva, 1978-ban 550 dolláros induló tőkével alapította meg vállalkozását, amelynek termékei – főként élénk színvilágú kasmír szvettereinek köszönhetően – hamar nagy népszerűségre tettek szert. Tíz évre rá a gyártást áthelyezte a Rómától keletre fekvő kistelepülés, Solomeo 14. századi, átalakított kastélyába. A „humanista kapitalizmus” értékeit valló Cucinelli színházat, amfiteátrumot, parkokat és játszótereket épített azóta Solomeo jótevőjeként.

A siker egyik titkaként az jelölte meg, hogy igyekszik munkatársai számára a legjobb feltételeket biztosítani kreativitásuk kibontakoztatásához, és ez eddig mindig meghozta a gyümölcsét. A siker másik, objektív oka pedig az ázsiai és amerikai piacokon a luxusipar termékei iránt az utóbbi években meglódult kereslet.

A jövő terveiről szólva kifejtette, szeretnének növekedni, terjeszkedni, de ez nem történhet a minőség és az exkluzivitás kárára. Jelenleg 59 országba exportálnak, öt év múlva érhetik el a hetvenes számot – tette hozzá Cucinelli. Az exkluzivitással az árcédulákat elnézve nem is lesz baj, a félmillió forintos kardigánok és az egymilliós bőrdzsekik ezt eleve garantálják.

Divatkörökben Kasmírkirályként emlegetik Brunello Cucinellit, aki
Italian clothing designer Brunello Cucinelli poses as seamstresses make garments from cashmere, in the Umbrian village of Solomeo October 7, 2009. He has been called the King of Cashmere, an entrepreneur with the mind of a capitalist but the heart of a philosopher, the Don Qixote of Italy's luxury fashion world, an idealist madman. Brunello Cucinelli is anything but an orthodox businessman. But the double-digit revenue and profit growth his luxury fashion label has produced in the past three years would make any company turn asparagus green - one of his shades - with envy. Picture taken October 7, 2009. REUTERS/Alessandro Bianchi (ITALY)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.