Milliárdos lett a Kasmírkirály
Most először tűnt fel Brunello Cucinelli a leggazdagabbak toplistáján, ezt cége részvényeinek tavaly tavaszi tőzsdei bevezetésének köszönheti. „Kezdettől fogva nyugodt és pozitív körülmények között zajló bevezetésben gondolkodtunk, s úgy tűnik, a befektetők értékelték is azt a luxusminőséget és az olasz hagyományokat, amiket cégünk képvisel” – mondta a Bloombergnek adott telefoninterjújával az 59 éves Cucinelli, akinek 63 százalékos részesedését 947 millió dollárra értékelte akkor a piac. A meghirdetett részvények több mint 90 millió dollárt hoztak a konyhára.
A forgalomra sem lehet panasz, a Cucinelli tavaly 360 millió dollárért értékesítette luxustermékeit, ez 15,6 százalékkal haladja meg az előző évi eladásokat. Az idei bővülés is két számjegyű lesz az előrejelzések szerint. A cég értéke tegnap lépte át a bűvös 1,5 milliárd dollárt, a többségi tulajdonnal rendelkező Brunello Cucinelli részesedése pedig az egymilliárd dollárt.
„Örülök a hírnek, de az igazat megvallva ettől még semmi sem változik meg az életemben. Sokkal fontosabb, ahogy a sikert dolgozóinkkal együtt, közös erőfeszítéssel elértük” – reagált a fejleményekre a divatguru, aki közvetlenül az amerikai Tory és Chris Burch, illetve Alberto Prada Bianchi és Marina Prada Bianchi után csatlakozott az illusztris társasághoz.
Cucinelli mérnöki tanulmányait feladva, 1978-ban 550 dolláros induló tőkével alapította meg vállalkozását, amelynek termékei – főként élénk színvilágú kasmír szvettereinek köszönhetően – hamar nagy népszerűségre tettek szert. Tíz évre rá a gyártást áthelyezte a Rómától keletre fekvő kistelepülés, Solomeo 14. századi, átalakított kastélyába. A „humanista kapitalizmus” értékeit valló Cucinelli színházat, amfiteátrumot, parkokat és játszótereket épített azóta Solomeo jótevőjeként.
A siker egyik titkaként az jelölte meg, hogy igyekszik munkatársai számára a legjobb feltételeket biztosítani kreativitásuk kibontakoztatásához, és ez eddig mindig meghozta a gyümölcsét. A siker másik, objektív oka pedig az ázsiai és amerikai piacokon a luxusipar termékei iránt az utóbbi években meglódult kereslet.
A jövő terveiről szólva kifejtette, szeretnének növekedni, terjeszkedni, de ez nem történhet a minőség és az exkluzivitás kárára. Jelenleg 59 országba exportálnak, öt év múlva érhetik el a hetvenes számot – tette hozzá Cucinelli. Az exkluzivitással az árcédulákat elnézve nem is lesz baj, a félmillió forintos kardigánok és az egymilliós bőrdzsekik ezt eleve garantálják.