Milliárdos adatvédelmi bírság a Google-nak
Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) eddigi története során még nem volt példa ekkora bírságra adatvédelmi okokból, de az sem fordult elő korábban, hogy a Google beismerje hibáját és elismerje felelősségét. Pedig az, hogy a büntetést az FTC-vel való megállapodás mellé szabták ki, azt jelenti, hogy az internetes cég nem hárítja a felelősséget.
Emlékezetes: a cégét azzal vádolták meg, hogy "cookie"-k segítségével nyomon követte a Safari böngészőt használó iPad- és iPhone-felhasználókat, holott azok a beállításaikkal pont ezt kívánták megakadályozni. Az adatvédelmi beállítások megkerülésével megszegte az FTC-nek a felhasználók hozzájárulását előíró rendeletét, amelyet a bizottság 2011-ben hozott meg a Google azóta megszűnt közösségi hálózatával, a Buzz-zal kapcsolatban.
A Google és a Facebook tavaly beleegyezett abba, hogy két évtizeden át auditálhassák, megsértik-e a fogyasztók adatvédelmi beállításait. Erről az után döntöttek, hogy az FTC megállapította: mindkét cég ezek kijátszására törekszik.