Mexikó megint az ígéret földje

Látszik az autógyártók terveiből, hogy nem akarnak lemaradni az egy év alatt ötven százalékkal bővülő piacon, és már kevésbé félnek a drogháborúról híres országtól, mely újabb beruházásokban reménykedhet.

A Volkswagen és a Nissan egymással versenyezve növeli kapacitását, és az Audi, a Mercedes, a BMW, a Toyota és a Honda is új gyár építését tervezi Mexikóban, ahonnan tavaly még elijesztették a beruházókat a halálos áldozatokkal járó csatározások, melyek más országokban termelő cégek működését is veszélyezették.

Tavaly novemberben egy szakmai konferencián arról panaszkodtak az autóipari beszállítók, hogy a már negyedik éve tartó drogháború az autókat is drágította, mert Mexikóban működő cégeknek egyre többet kell költeniük biztonságra. A bandaháborúkban 2006. óta 26 ezer ember halt meg, jelentette a Reforma című országos napilap. Emiatt valamennyi ágazatnak, így az ott működő autóipari beszállítóknak is egyre többet kell költeniük gyáraik és alkalmazottaik védelmére.

Korábban a kedvező beruházási feltételek, többek között az alacsonyabb adók és bérek miatt kedvelt célpont volt Mexikó, ám költségeiket jelentősen megnövelték a drogháborúval kapcsolatos kiadások. A kockázat növekedése miatt korlátozzák munkatársaik utazásait, és további beruházásaikat is elhalasztották. A térségben működik az Egyesült Államok autóiparának sok jelentős partnere, többek között az erőátviteli rendszereket és turbófeltöltőket gyártó BorgWerner, az elektronikai berendezéseket beszállító Magnet Marelli, a műanyag lakatrészes SRGV Global, valamint a Behr America és a Meridien Lightweight.

Most változott a térség megítélése, mert több cég is lehetséges telephelyként vizsgálja Mexikót. Az Audi igazgató tanácsának elnöke Rupert Stadler a német Manager Magazinnak úgy nyilatkozott a 2015-ben felépülő új gyárban Q5-ös sportterepjárók készülnének. Erről egy éven belül, de lehet, hogy már az idei év végéig döntenek. A Toyota és Honda vezetői Guanajuato államban keresnek telephelyet új gyáraiknak, de a Mexiko City székhelyű Reforma lap értesülését eddig nem kommentálták. Mindkét japán márkának 2004-től működik már autógyára Jalisco államban, illetve a határ közeli Tijuanában.

A legnagyobb helyi hagyományokkal rendelkező és a legnagyobb ipari foglakoztató VW AG gyáraiban 15 ezer ember dolgozik: Silao-ban motorok, Pueblában autók készülnek.

2010-ben 435 ezer Jetta, Golf Variant és New Beetle gördült le a szalagokról, ez 30 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A New Beetle előző generációjából 1,15 milliót gyártottak 1997 és 2010. között, az új Beetle második nemzedékének sorozatgyártása július közepén indult, és folyamatosan nő a darabszáma. Hasonló dinamizmussal fejlődött a Renault-Nissan konszern két márkájának Mexikói termelése: a japán márka 432 ezer személyautóval és terepjáróval a második helyi járműgyártó, harmadik a 309 ezer darabos Ford, majd a 210 ezer darabos Chevrolet következik.

 

 

A New Beetle új nemzedéke is csak Peublában készül
A New Beetle új nemzedéke is csak Peublában készül
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.