Metróparkoló utoljára
Megkezdték a negyedik, utolsó P+R parkoló építését a 4-es metró kelenföldi végállomásánál, a munkálatok 2016 végéig befejeződnek.
A Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV DBR Metró Projekt Igazgatósága közös közleményében azt írta, hogy a közbeszerzést legolcsóbb ajánlattevőként a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. nyerte, a munkák becsült összege nettó egymilliárd forint.
A MÁV régi, használaton kívüli vágányainak helyén ebből a pénzből a vállalkozónak a kapcsolódó út-, víz-, közmű-, műtárgy- és magasépítési munkákkal együtt kell elvégeznie a parkoló megépítését. Az új létesítményt kerékpárosok és mozgáskorlátozottak is igénybe vehetik majd - tették hozzá.
A metróvégállomás térségében két Etele téri és két őrmezői területen, négy helyszínen csaknem 1500 új P+R parkolóhely létesül.
Három építése - több mint 950 új férőhellyel - már befejeződött: az Etele téri oldalon épült parkolókat tavaly szeptemberben, illetve decemberben, az őrmezői oldalon létrehozott P+R-t pedig novemberben vehették birtokba az autósok.
Az Etele téri parkolók maximális kihasználtság mellett üzemelnek, és a Budaörsi úti csomópontépítés melletti parkoló használóinak száma is folyamatosan emelkedik.