Mérhetővé tették a magyarországi nagyvállalatok hírnevét
Negyven hazai nagyvállalat megítélését mérte fel 2009 nyarán a B&P BrandAktív. A márka- és kommunikációs stratégiai ügynökség nyilvánosságra a vizsgált cégek reputáció szerinti rangsorát Reputation Rating 2009 címmel. Az eredmények tükrében meghatározható az is, hogy az egyes vállalatok milyen területen tehetnek előrelépést társadalmi megítélésük javítása érdekében.
A lista első három helyén multinacionális vállalatok (Audi Hungária Kft, GE Hungary Ipari és Kereskedelmi Zrt, Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.) végeztek, míg a legjobb reputációjú magyar vállalat a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. lett az ötödik helyen. A legkedvezőbb megítélésű iparágnak hazánkban a távközlés bizonyult, míg a legkevésbé jó reputációval a közlekedési vállalatok bírnak.
Az első hazai Reputation Rating kutatás alapját az a felismerés adja, hogy a vállalatok mára a fogyasztók mindennapjainak részesei lettek, közéleti szereplőkké, véleményformálókká váltak. Így hírnevük komplex tulajdonságnak tekinthető, hiszen élmények és tapasztalatok összességéből áll.
A reputáció vizsgálata nem ismeretlen kutatási terület, a tekintélyes Reputation Institute fundamentumként emeli ki az új vállalatvezetési kultúrában - felismerve ezzel, hogy a reputáció ugyanolyan stratégiai sikertényezővé, vállalatiérték-növelő faktorrá vált, mint a márkaérték vagy az érintetti szemléletmód.
A B&P BrandAktív olyan új módszert fejlesztett ki, melynek három pillér képezi az alapját: a deliberativitás a társadalmi párbeszéded modellezve szolgáltat adatokat, az érintetti reprezentativitás bevonó szemléletével szembemegy a statisztikai adatfelvétellel, a percepció vizsgálata pedig figyelembe veszi, hogy ezen a téren nem csak tudást, hanem érzéseket és benyomásokat is vizsgálni kell.
E három tényező ötvözése adja a B&P BrandAktív új módszertanának egyediségét, amely a Reputation Rating során bizonyította, hogy működik és megbízható eredményt hoz. A kutatást végző cég a Figyelő Top 200 iparági bontását vette alapul, amikor kiválasztotta a vizsgálat tárgyát képező 40 vállalatot. A felmérés során öt olyan dimenzió mentén vették górcső alá a cégek megítélését, amelyek a reputáció minden aspektusát és problémáját lefedik: a vezetés, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség.
EREDMÉNYEK
1. Audi Hungária Kft. 2. GE Hungary Ipari és Kereskedelmi Zrt.3. Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.
4. Nestlé Hungária Kft. 5. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. 6. Pannon Gsm Távközlési Zrt. 7. Magyar Telekom Nyrt. 8. Mol Magyar Olaj- és Gázipari Zrt. 9.Coca-Cola HBC Magyarország Kft. 10.CIB Bank Zrt. 11. Philips Magyarország 12. Egis Gyógyszergyár Nyrt. 13. Sanofi-Aventis/Chinoin 14. Waberer's Holding Zrt.15. MKB Bank Zrt. 16. Michelin Hungária Abroncsgyártó Zrt. 17. Pick Szeged Zrt. 18.Generali-Providencia 19. Samsung Electronics 20.
E.ON Földgáz Trade Földgázkereskedő Zrt. 21. Shell Hungary Zrt. 22. Henkel Magyarország Kft. 23. OMV Hungária Ásványolaj Kft. 24. Allianz 25. Sanoma Budapest Zrt. 26. Spar Magyarország Kereskedelmi Áruház 27. K&H Bank 28. Agip Hungária Zrt. 29. Magyar RTL Televízió 30. OTP Bank Nyrt. 31. ING 32. Bunge Növényolajipari Zrt. 33. Invitel Távközlési Zrt. 34. Magyar Suzuki Zrt. 35. Metro Kereskedelmi Kft. 36. Tesco-Global Áruházak Zrt. 37. MTM-SBS Televízió Zrt. (TV2) 38. Panrusgáz Magyar-Orosz Gázipari Zrt. 39. Malév Magyar Légiközlekedési Zrt. 40. MÁV Magyar Államvasutak Zrt.