Meredeken emelkednek a Wizz Air eredményei
A cég szerda reggel közzétett tőzsdei jelentése szerint a bevételek 15 százalékkal nőttek, és 205 millió eurós nettó profittal zárták az említett időszakot. Ez négymillió euróval felülmúlta az elemzői konszenzust, és 34 százalékos növekedést jelent.
– Az üzemanyagtól megtisztított költségek kontroll alatt vannak, egy utaskilométert 3,46 eurócentért „állítunk elő” – mondta a magyar újságíróknak tartott videokonferencián Váradi József vezérigazgató, aki újabb öt évre menedzserként is elkötelezte magát a társaság mellett. (Amellett, hogy tulajdonos is a cégben.) A cégnek pénze is van, részben a javuló eredményeknek, részben pedig a részvénykibocsátásból befolyó összegnek köszönhetően.
– A jelenlegi foglalások robusztus teljesítményt jeleznek előre – tette hozzá Váradi, annyival kiegészítve, hogy azért a téli időszak teljesítményét nem látják előre, mert az alacsony üzemanyagárak miatt jelentős kapacitások jelentek meg a piacon, sok kisebb és nagyobb légitársaság kísérletezik új járatokkal, vagy versenyezni a meglévőkön. Ennek következtében a jegyárak csökkentek, és így kisebb az elérhető árrés is.
Ami az alacsony olajár okozta, már-már irracionális piacélénkítést illeti, nyáron 13 százalékkal növekedett az európai kapacitás, ehhez képest a téli időszakban – amely hagyományosan rosszabb, mint a nyár – 16 százalékkal növekedett a meghirdetett légitársasági kapacitás Európában.
– Mi túl vagyunk azon a növekedési fázison, amikor intenzív mértékben kellett új járatokat nyitni, ma már az a feladat, hogyan lehet tovább növekedni a már kiépített alapokról – mondta Váradi József, hozzátéve, hogy a 2016-os nyári menetrendben 10 gépet állomásoztatnak majd Budapesten, s lesznek még be nem jelentett új célpontjaik is. Jelenleg a Wizz Air 63 gépet üzemeltet, 114 repülőtérre közlekedik, 22 légikikötőben üzemeltet bázist, és több mint 2400 alkalmazottat foglalkoztat.
A cég repülőinek kihasználtsága magas, 13,3 órát repülnek naponta, a járatpontosság nyolcvanszázalékos, a törlések aránya alacsony. Néhány tucat járatot töröltek időjárási és egyéb forgalmi okok miatt, kereskedelmi okból egy járatot sem kellett törölni.
– A cég továbbra sem változtat azon, hogy a társasági nyereségadót Svájcban számolja ki – mondta kérdésünkre Váradi József, hozzátéve, hogy régóta ismert a cég adófizetési modellje: iparűzési, személyijövedelem- és egyéb adókat Magyarországon fizet, a nyereségadót Svájcban.